Rymdturism på Turistforum i Swedish Lapland

Årets Turistforum i Swedish Lapland genomförs på Folkets hus i Kiruna den 6-7 november. Detta event samlar turistföretagare och andra organisationer i Norrbottens län och intressanta föreläsare finns som vanligt på programmet. En middag tillagad av Camp Ripan bestående av de fantastiska norrbottniska råvarorna serveras till deltagarna på torsdag kväll, i linje med matkonceptet "The Taste of Swedish Lapland".

- Vi är mycket nöjda över det program vi har fått ihop. För att ta några exempel så kommer Göran Aldén, som är trendanalytiker, att tala om ämnet "framtiden är inte vad den brukade vara". Vi får oss några tankeställare om hur våra framtida gäster beter sig idag. Vi får även lyssna till Bengt Jaegnes, VD för Progressum i Kiruna, när han utmanar vår fantasi och berättar om Sveriges utan jämförelse bästa framtida spetsupplevelse - Rymdturismen!

Vi har naturligtvis även Yngve Bergkvist, VD för ICEHOTEL, som berättar för oss hur deras miljöarbete ser ut. ICEHOTEL utsågs av de internationella kunderna till Sveriges bästa upplevelse förra veckan, vilket vi är mycket stolta över. Detta Turistforum kommer få många deltagare att reflektera över produktutbudet inför framtiden, säger Jan-Erik Jaensson, VD Swediah Lapland

Mer information: Jan-Erik Jaensson 070-5182090

Se programmet på: http://www.swedishlapland.com/turismforum/Inbjudan_turismforum08.pdf

• kiruna