Swedish Lapland och LKAB tillsammans på Vildmarksmässan!

Foto:Fredrik Broman/Humanspectra.com

Turistdestinationen Swedish Lapland deltar på Vildmarksmässan i Stockholm den 10-13 mars, för tredje året i rad. Förutom turistföretagen i regionen så deltar LKAB också på mässan och finns i Swedish Laplands monter.

- Det är kul och inspirerande för oss att LKAB vill synas i vår destinationsmonter. Vi har ju egentligen samma mål och det är att marknadsföra en positiv bild av hur det är att besöka, bo och leva i Swedish Lapland. Vi attraherar många gäster som sedan eventuellt kan komma att bli anställda på LKAB och bosätta sig här. Det är inte helt ovanligt att turistbesöket är det som senare leder till att man flyttar just dit där man känner att det finns en bra miljö att leva i, säger Jan-Erik Jaensson, VD Swedish Lapland Tourism.

De turistföretag som finns med i montern är Jockfall, ICEHOTEL Adventure, Fiskeflyg, Hotell Valhall, Lapland Vuollerim, Land och Strand, Mariebergs Viltfarm, STF Kungsleden, STF Kebnekaise, Destination Skellefteå, Kiruna Lappland, Destination Jokkmokk samt Heart of Lapland.

The ”Taste of Swedish Lapland” serveras i Vildmarkscaféet som en försmak på vilka spännande smaker gästerna kan få uppleva när de besöker destinationen.

Välkomna till kokkaffet vid lägerelden!

För mer information kontakta: Annica Öhman 070-5281108

annica@swedishlapland.com

www.swedishlapland.com

www.facebook.com/swedishlapland

Swedish Lapland Tourism är en organisation byggd på ca 500 medlemmar i turistnäringen i Norrbottens län samt i Skellefteå kommun. Kommunerna har delegerat besöksnäringsfrågor till tio destinationsorganisationer. Swedish Lapland används som varumärke i marknadsföringen för turism i norra Sverige.
Verksamheten finansieras delvis av EUs strukturfonder åren 2011-2013.