Tree Hotel i Swedish Lapland prisat!

Det innovativa företaget Tree Hotel i Harads, Swedish Lapland belönades idag på Turistgalan i Stockholm med priset för årets uppstickare.

Juryns motivering för årets uppstickare, Treehotel:
”Treehotel har gått ett steg längre och sprängt vallarna för de gängse uppfattningarna om vad som är möjligt. Redan innan verksamheten kommit igång har man lyckats skapa en förväntan och hype runt konceptet, som nått långt ut på den internationella arenan. Treehotel jobbar med de naturliga förutsättningarna i sin omgivning och förenar det med mod, innovation, design och en gnutta galenhet. Treehotel har lyckats ta verksamheten till nya höjder.”

Det andra nominerade företaget från Swedish Lapland i klassen bästa marknadsföring var Creactive Adventiue. De blev dock slagna på mållinjen av STF.

Se vidare: www.treehotel.se och www.creactive-adventure.se/

För mer information: Jan-Erik Jaensson 070-5182090  jan-erik@swedishlapland.com

• harads

Swedish Lapland Tourism är en organisation byggd på ca 500 medlemmar i turistnäringen i Norrbottens län samt i Skellefteå kommun. Kommunerna har delegerat besöksnäringsfrågor till tio destinationsorganisationer. Swedish Lapland används som varumärke i marknadsföringen för turism i norra Sverige.
Verksamheten finansieras delvis av EUs strukturfonder åren 2008-2010.