Gin & Peppar – Ny Small Batch lanseras

Gin & Peppar – Ny Small Batch lanseras

Small Batch är Swedish Match koncept med begränsade upplagor om 10 000 dosor per lansering, som enbart säljs i Swedish Match egna butiker samt på www.swedishmatch.se och släpps varannan månad. 2019 års första Small Batch, den åttonde i ordningen, är smaksatt med gin och peppar, och börjar säljas i dag. Priset är 45 kronor.

Ingredienserna har komponerats för att ge en smak som liknar gin, och produkten har en ljus och kryddig tobakskaraktär med smak av gin, peppar, enbär, lime och örter.

Small Batch-produkter släpps den 15:e (eller närmaste vardag) varannan månad och säljs i Swedish Match egna snusbutiker i Stockholm, Göteborg, Lund, Åre och Strömstad samt på www.swedishmatch.se. Denna produkt har inspirerats av Swedish Match tidigare samarbete med svenska Hernö Gin som Swedish Match lanserade ett snus smaksatt med gin tillsammans med 2017.

– Vårt samarbete med Hernö gin var utmärkt och vi fick positiv feedback från den lanseringen. Vi har utgått från smakbalansen i en Gin & Tonic, och valt lime och peppar som komplement. Med Small Batch-produkterna har vi möjlighet att både testa marknadens preferenser och vässa vår egen förmåga att utveckla smakkombinationer, och jag tycker att vi har lyckats väl, säger Mattias Schyberg, Master blender på Swedish Match.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Carl Danielsson, Press Officer Swedish Match

E-post: carl.danielsson@swedishmatch.com

Swedish Match utvecklar, tillverkar och säljer kvalitetsprodukter under marknadsledande varumärken inom produktsegmenten Snus och moist snuff, Övriga tobaksprodukter samt Tändprodukter. Tillverkning sker i sju länder och försäljningen är störst i Skandinavien och i USA. Koncernens globala nettoomsättning var 12 966 MSEK under tolvmånadersperioden som slutade den 31 december 2018. Swedish Match aktie är noterad på Nasdaq Stockholm (SWMA).

Swedish Match vision är en värld utan cigaretter. Några välkända varumärken: General, Longhorn, ZYN, Game, Red Man, Fiat Lux och Cricket.