Ny e-handelstjänst från Swedish Match – hela sortimentet tillgängligt online

Ny e-handelstjänst från Swedish Match – hela sortimentet tillgängligt online

Från och med den första mars kommer det att gå att beställa hela Swedish Match snussortiment på nätet om du är boende i Sverige. Med den nya e-handelstjänsten www.swedishmatch.se kan du också göra din egen snusblandning och få det levererat direkt hem till dörren. Det kommer också gå att beställa fabriksfärskt snus, det vill säga fabrikens senaste produktion. Självfallet är sajten försedd med en ålderskontroll vid köp som säkerställer att produkter enbart säljs till den som är över 18 år.

– Det här är ett stort steg för Swedish Match, det känns bra och rätt att kunna erbjuda hela vårt sortiment till konsumenter över hela Sverige. Vi har prioriterat en lättöverskådlig sajt i kombination med en säker betalningsmodell som också säkerställer att det enbart är personer över 18 år som kan köpa våra produkter, säger Marcus Barnden, Digital Manager på Swedish Match.

Sajtens främsta funktioner kommer att vara:

1. Möjlighet att beställa hela Swedish Match sortiment, antingen direkt till dörren eller till närmsta ombud.

2. Möjlighet att göra din egen snusblandning online och få den hemskickad.

3. Möjlighet att prenumerera på en fast mängd snus varje månad.

Om du önskar beställa samma mängd snus, till exempel en gång per månad eller en gång per vecka, går det att ställa in betalningsfunktionen så att kostnaden debiteras utifrån din beställning. På sajten kommer konsumenter också kunna sätta ihop sin egen snusblandning med smakessenser, på samma sätt som det redan i dag går att göra i Swedish Match snusbutiker i Stockholm, Göteborg, Strömstad och Åre. Att smaksätta sitt eget snus kommer att gå att göra utifrån föreslagna recept från våra snusexperter, eller om man önskar göra en helt egen blandning. Möjligheten att göra sin egen snusblandning kommer av produktionsskäl endast att erbjudas i begränsad omfattning dagligen.

Man kommer att kunna välja om man vill få sitt snus levererat till dörren, brevlådan eller närmsta ombud. Swedish Match samarbetar med PostNord för distribution. Den fraktkostnad som tillkommer kommer att framgå innan beställning på webbplatsen. Det kommer inte att gå att beställa snusprodukter till andra länder än Sverige.

– Vi tar nu vårt lyckade koncept med fysiska butiker virtuellt och kommer att konkurrera med användarvänlighet och kvalitet. Med god produktinformation och funktionalitet ska vi bli precis som våra fysiska butiker, Sveriges främsta mötesplats för vuxna snusare, säger Marcus Barnden.

På sajten kan du som konsument också ta del av information om nya produkter, produktinnehåll, Swedish Match kvalitetsarbete, historia med mera. Den nya sajten innebär också att Swedish Match tidigare webbplats för snusprodukter och produktinformation stängs ned och ersätts med www.swedishmatch.se.

__________

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Carl Danielsson, Press Officer, Swedish Match

E-Post: carl.danielsson@swedishmatch.com

Marcus Barnden, Digital & E-commerce Manager, Swedish Match

E-post: marcus.barnden@swedishmatch.com

Swedish Match utvecklar, tillverkar och säljer kvalitetsprodukter under marknadsledande varumärken inom produktområdena Snus och moist snuff, Övriga tobaksprodukter (cigarrer och tuggtobak) samt Tändprodukter (tändstickor, tändare och kompletterande produkter). Tillverkning sker i sex länder och försäljningen är störst i Skandinavien och i USA. Koncernens globala nettoomsättning var 15 551 MSEK under tolvmånadersperioden som slutade den 31 december 2016. Swedish Match aktie är noterad på Nasdaq Stockholm (SWMA).

Swedish Match vision är en värld utan cigaretter. Några välkända varumärken: General, Longhorn, White Owl, Red Man, Fiat Lux och Cricket.

Swedish Match AB (publ), 118 85 Stockholm Besöksadress: Sveavägen 44, 8 tr. Telefon: 08 658 0200