XR Göteborgs Rapé Strong nytillskott i XR-serien

XR Göteborgs Rapé Strong nytillskott i XR-serien

Swedish Match stuvar om i Göteborgs Rapé-sortimentet och lanserar nu XR Göteborgs Rapé Strong, och låter samtidigt Göteborgs Rapé Strong utgå ur sortimentet. XRANGE (XR) är Swedish Match produktserie där traditionella varumärken som General, Göteborgs Rapé och Catch säljs som smala och diskreta prillor.

XR-prillorna kommer i slim white-format och ger en lägre rinnighet jämfört med traditionella prillor från Swedish Match. Smaken är densamma som traditionella XR Göteborgs Rapé med en ljus och kryddig tobakskaraktär med tydliga inslag av lavendel och enbär, samt aningen trä och citrus.

– Nu lägger vi vår andra Strong-produkt i XRANGE-serien, och jag tror att det passar våra befintliga Göteborgs Rapé-konsumenter väl. XR Göteborgs Rapé Strong kommer också likt den traditionella Göteborgs Rapé i ett white-format men i form av en mer diskret prilla, säger Linda Hertzberg, Brand Manager på Swedish Match.

XR Göteborgs Rapé Strong kommer från och med i dag att börja säljas i Swedish Match egna snusbutiker i Stockholm, Göteborg, Lund, Åre och Strömstad samt på www.swedishmatch.se. I Swedish Match egna snusbutiker kommer en dosa XR Göteborgs Rapé Strong att kosta 37 kronor. Under den andra veckan i september kommer produkten att lanseras på bland annat 7-Eleven och Pressbyrån, och under den tredje veckan i september kommer den att lanseras brett i den svenska detaljhandeln. XR Göteborgs Rapé Strong kommer att ingå i Swedish Match ordinarie sortiment.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Carl Danielsson, Press Officer, Swedish Match

E-post: carl.danielsson@swedishmatch.com

Swedish Match utvecklar, tillverkar och säljer kvalitetsprodukter under marknadsledande varumärken inom produktsegmenten Snus och moist snuff, Övriga tobaksprodukter samt Tändprodukter. Tillverkning sker i sju länder och försäljningen är störst i Skandinavien och i USA. Koncernens globala nettoomsättning var 12 142 MSEK under tolvmånadersperioden som slutade den 30 juni 2018. Swedish Match aktie är noterad på Nasdaq Stockholm (SWMA).

Swedish Match vision är en värld utan cigaretter. Några välkända varumärken: General, Longhorn, White Owl, Red Man, Fiat Lux och Cricket.