Affärsutvecklare till SWEDMA

SWEDMA utvecklar verksamheten vidare och tillsätter en helt ny tjänst som affärsutvecklare. Tjänsten som affärsutvecklare är direkt underställd och rapporterar till organisationens vd.

SWEDMA och dess medlemmar står inför många utmaningar i ett alltmer komplext marknadsföringslandskap. Tjänsten som affärsutvecklare erbjuder ett mycket varierande och spännande innehåll i samarbete med många intressanta företag, organisationer, myndigheter och individer.

Om tjänsten
Affärsutvecklarens arbetsuppgifter kommer huvudsakligen att bestå av:

• Ansvar för affärsutveckling genom konceptutveckling av nya tjänster och intäktsflöden.
  • Ansvar för rekrytering av nya medlemsföretag och breddning av medlemsbas.
  • Ansvar för projektledning och utveckling, med eget budgetansvar, av både interna och externa projekt.

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av affärsutveckling, projektledning eller försäljning. För att lyckas i rollen krävs det att du är självgående och affärsinriktad.

Du är målinriktad med ett utpräglat ordningssinne och har en passion för detaljer. Du drivs av att nå uppsatta mål och av att leverera resultat.

Vi tror att du i dag arbetar med marknadsföring, försäljning eller affärsutveckling sedan ett par år tillbaka och nu vill ta ett kliv vidare i karriären. Du har intresse för nya kanaler och ny teknik gällande marknadsföring och kommunikation. Du har även en akademisk examen inom ekonomi eller marknadsföring.

Några grundförutsättningar för att vara framgångsrik i jobbet är att du har:

• Mycket god förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska språket, både i tal och i skrift.
  • God förmåga att hantera budgetering och kalkylering.
  • God vana av att tala inför publik.
  • God upphandlings- och förhandlingsvana.

Om SWEDMA
SWEDMA är intresseorganisationen för alla som arbetar med direkt och interaktiv marknadsföring. Genom att stödja, marknadsföra och utbilda skapar SWEDMA förutsättningar och möjligheter för medlemmarna att växa inom sina respektive områden. Med en bred bas av medlemsföretag på såväl köpar- som säljarsidan och från flera olika delar av näringslivet, innehar vi en unik position. Vi bidrar därigenom även till att utvecklingen inom och investeringarna i marknadsföring och reklam ökar. SWEDMA anordnar kompetensaktiviteter (bland annat seminarier, utbildningar och resor), skapar och deltar i debatter och utför ett fortlöpande påverkansarbete, såväl nationellt som internationellt. Dessutom äger, arrangerar och marknadsför vi Guldnyckeln, Sveriges största tävling och kunskapsdag inom resultatdriven marknadsföring.

Rekryteringsprocessen pågår och ansökningar behandlas löpande i takt med att de kommer in. Sista ansökningsdag är den 25 november.

Skicka din ansökan, med sedvanliga handlingar, snarast möjligt till SWEDMAs tillträdande vd Eva-Lotta Laurin på evalotta.laurin@gmail.com. Frågor om tjänsten eller SWEDMA ställer du till Eva-Lotta på 08 781 28 16.