Du får bestämma i årets Guldnyckel

För första gången i en svensk reklamtävling har du möjlighet att göra din röst hörd. Guldnyckeln och Alfatell inför ett specialpris där du själv kan bestämma vem som är årets bästa direktmarknadsföring.

Nytt för i år i DM-tävlingen Guldnyckeln är nämligen Folkets nyckel – ett specialpris som går till det bidrag som du och alla andra röstar fram. Priset sponsras av Alfatell och vinnaren presenteras på Guldnyckelgalan den 18 mars.

”Det är ett fantastiskt roligt initiativ att göra det möjligt för andra än juryn att vara med och rösta fram sin egen vinnare. Ett sådant innovativt projekt vill vi på Alfatell gärna stödja", säger Börge Lorentz Figenschau, marknadsdirektör på Alfatell.

De nomineringar som ingår i urvalet till Folkets nyckel tillhör kategorierna Integrerad DM-kampanj till konsument respektive till företag, Enskilt DM till konsument respektive till företag samt DM för ideella organisationer.

Så här gör du för att rösta i Folkets nyckel:

1) Besök www.guldnyckeln.se/folketsnyckel

2) Välj ut det bidrag du tycker bäst speglar dina åsikter om vad bra DM är. Notera den siffra som hör till just ditt favoritbidrag.

3) Ring 0771-GULDNYCKELN och följ instruktionerna. När du ombeds ange siffran för det bidrag du vill rösta på trycker du in det nummer som står angivet intill bidraget. Samtalet kostar som ett vanligt lokalsamtal.

Mikael von Ekensteen, vd SWEDMA: mikael.ekensteen@swedma.se 0703 90 66 89
Marianne Lager, projektledare Guldnyckeln, marianne.lager@swedma.se 0702 23 73 18

• Media, kommunikation

• marianne lager