Guldnyckeln unik för MRM Starsky

Det prestigefyllda uppdraget att marknadsföra Guldnyckeln går i år till MRM Starsky som vill ta en aktiv del i att marknadsföra den som de menar viktigaste reklamtävlingen.

- För oss är Guldnyckeln den kanske viktigaste nationella reklamtävlingen. Dess innehåll, med fokus på relationsmarknadsföring och digital kommunikation, är unikt och motsvarar vår egen produkt. Vi ser det som en stor förmån att som byråpartner ta aktiv del i utvecklingen av Guldnyckeln för att ytterligare öka intresset, säger Carl Rustner, vd för MRM Starsky.

Guldnyckeln är Sveriges äldsta och största tävling i direktmarknadsföring och reklamSveriges största seminariedag i resultatdrivande marknadsföring. MRM Starsky kommer att ansvara för all reklam och marknadsföring av Guldnyckeln, som genomförs för 27:e gången den 12 mars 2009.

Intresset för Guldnyckeln, som arrangeras av SWEDMA - intresseorganisationen för direktmarknadsföring, har ökat starkt. Tävlingsbidragen har på två år ökat med 52 procent och antalet besökare på seminariedagen har fördubblats.

- MRM Starskys profil passar perfekt för årets Guldnyckel. Den digitala inriktningen de har speglar det som pågår i hela branschen. Den digitala kommunikationen tar för sig alltmer av marknaden och kombineras den med mer traditionella metoder, bygger man ännu starkare resultat. Vilket också är hela idén med Guldnyckeln - att visa på fantastiska resultat och belöna det! Här handlar det om att visa hur man kan räkna hem sina kampanjer och det blir allt viktigare framöver, säger Marianne Lager, SWEDMA, projektledare för Guldnyckeln

Guldnyckeln har de senaste två åren haft en digital tävlingskategori. I år förväntas kategorin växa ytterligare när områden som sökmarknadsföring och mobil marknadsföring integreras mer och mer i kampanjerna. Allt mätbart enligt klassiskt DM-manér.

- Efter att ha haft det ärofyllda juryuppdraget under tre år, känns det spännande att få vara med och jobba fram inriktning och form för 2009 års Guldnyckel. Jag är övertygad om att tävlingen kommer bli den största och mest innehållsrika som hittills genomförts. Trenden har de senaste åren varit att antalet högkvalitativa bidrag med bevisad effekt ökat. Det är extra roligt när man som vi jobbar med reklam som fokuserar på resultat, säger Johan Blomström, creative director på MRM Starsky.

Arbetsgruppen
Erika Osmar (produktionsledare), Karin Johanson (grafisk formgivare), Joel Viksten (art director), Anders Berg (copywriter), AnnaMia Norström (original). Carl Rustner (kundansvarig), Johan Blomström (creative director).

Guldnyckelns tävling för Sveriges bästa direktmarknadsföring är den enda tävlingen som fokuserar på reklam som ger resultat. Tävlingen har tre bedömningskriterier; strategi, kreativitet och resultat.
Datum för Guldnyckelns seminariedag och galakväll är 12 mars 2009. Mer info på www.guldnyckeln.se

MRM Starsky: Carl Rustner, vd. Tel. 08-506 500 61, mobil 070-651 75 35.
SWEDMA: Marianne Lager, informationschef. Tel. 08 53 48 02 67, mobil 070-223 73 18

Guldnyckeln arrangeras för 27:e gången av SWEDMA - Swedish Direct Marketing Association - och har till syfte att uppmuntra företag och reklambyråer att producera resultatorienterad kommunikation med kreativ och strategisk höjd. Kommunikationen kan vara riktad till såväl konsument som företag. Guldnyckeln belönar direktmarknadsföring som, oavsett media, åstadkommer respons som är mätbar på individnivå. Det innebär att kampanjen/aktiviteten ska leda till intressesvar, personlig kontakt, köp eller annan aktivitet som har registrerats och är mätbar. Inlämnade bidrag bedöms enligt tre kriterier: strategi, kreativitet och resultat. Alla tre kriterierna väger lika i juryns bedömning. Huvudsponsor för Guldnyckeln är CityMail.