Guldnyckelns nya juryordförande

Guldnyckeln fortsätter sitt arbete med att utveckla Sveriges största tävling för resultatdriven marknadsföring och utser nu en ny juryordförande. Hanna Steiner, vd på upplevelsebyrån Pool, tar över efter Jonas Åkerlind.

För att gynna bedömningsprocessen och fortlöpande vitalisera tävlingsdelen av Guldnyckeln, föreslog sittande juryordförande Jonas Åkerlind att Guldnyckeljuryns ordföranden bara ska sitta i ett år och inte som tidigare i tre år. Förslaget blev till beslut, och Jonas lämnar nu efter två år på posten över uppdraget till Hanna Steiner, vd på upplevelsebyrån Pool, som riktat både ris och ros mot tävlingen genom åren.

– Hanna kommer att tillföra både spetskompetens och erfarenhet. Hon har fötterna i båda läger. Som vd på en framgångsrik byrå kan hon både affären och den kreativa processen. Hon har många år i branschen och sitter på mycket kunskap och kan se bidragen i tävlingen utifrån både det kreativa och från det resultat som kampanjen generat. Dessutom är hon en sprudlande person full med energi och ett enormt driv, säger Michaela Pålsson, projektledare för Guldnyckeln.

Med flera nominerade bidrag, fem guldnycklar och en diamantnyckel 2011, har Hanna och Pool lång erfarenhet av tävlingen och bra koll på vad som skapar framgångsrik kommunikation. Det ligger väl i linje med Guldnyckelns ambition att främja branschens utveckling av resultatdriven och kreativ kommunikation.

– Det ska bli jättekul att få leda arbetet med att belöna riktigt bra reklam. Att få jobba ihop med en fantastisk jury ser jag verkligen fram emot. Jag kommer att fokusera på att skapa ett öppet klimat där alla kommer till tals så att de deltagande bidragen får en rättvis bedömning och chans att vinna pris. Vi ska se till att hitta de riktiga pärlorna som är både kreativa och med strålande resultat, säger Hanna Steiner.

Guldnyckeln öppnar årets tävling den 5 december och den 19 mars 2015 går galan av stapeln.

Michaela Pålsson, projektledare: 08 534 802 67 | michaela.palsson@swedma.se