Guldnyckelns tävling har öppnat

Idag måndag 5 december kl 15.00 öppnade Guldnyckeln för registrering av bidrag.

Tävlingen är öppen för såväl externa och interna reklambyråer, konsulter m fl . Egna inhouse- eller marknadsavdelningar, producenter av reklam och marknadsföring.

Samtliga tävlingsbidrag bedöms utifrån de tre kriterierna strategi, kreativitet och resultat. Alla tre väger lika i juryns bedömning.

Tävlingen är uppdelad i ett antal huvudkategorier, utifrån uppdragsgivarens bransch samt ett antal specialpriser. Guldnyckeln öppnar nu även för kampanjer gjorda för den nordiska marknaden. Grundförutsättningen är dock fortfarande att kampanjen är producerad i Sverige.

Till Guldnyckeln kan du anmäla din publicerade kampanj. Kampanjen kan ha genomförts i en eller flera kanaler – till exempel ODR, ADR, e-post, mobilmarknadsföring (SMS/MMS, appar, deals), telemarketing, responsradio, TV, webb, digital/viral marknadsföring, sökmarknadsföring (sponsrade länkar eller sökordsoptimering), sociala medier (Twitter, Facebook, communities, Youtube etc) eller andra –  och i ett eller flera steg.

Läs mer om vad du kan tävla med här.

De nominerade bidragen presenteras i mitten av februari.

Viktiga datum:

27 januari är sista anmälningsdag.
22 mars 2012 Galakvällen på Globen Annexet
22 mars 2012 Guldnyckelns seminariedag på Globen Annexet

Läs mer om tävlingen:
Se förra årets film:

Om Guldnyckeln

Guldnyckeln är Sveriges största och äldsta tävling i resultatdriven reklam och marknadsföring och drivs av bransch- och intresseorganisationen SWEDMA.

Tävlingens syfte är att uppmuntra producenter av marknadsföring och reklam att skapa resultatorienterad kommunikation med kreativ och strategisk höjd.

Mer information: www.guldnyckeln.se / 0771-GULDNYCKELN / guldnyckeln@swedma.se