Köparsidan tar plats i SWEDMAs styrelse

Den 23 april hölls årsstämma i intresseorganisationen SWEDMA. Vid stämman valdes tre nya ledarmöter in i SWEDMAs styrelse. De nya styrelsemedlemmarna är Susanne Hallberg, Bring CityMail AB; Mats Frisk, Stroede Ralton AB och Staffan Settergren, Bonnier AB.

Staffan Settergren representerar köparna av direktmarknadsföringstjänster, anslutna till SWEDMA som associerade företag. Det är första gången dm-branschens köparsida tar plats i SWEDMAs styrelse.

- Det känns följdriktigt att det i en organisation som arbetar för direktmarknadsföringens utveckling nu även tar plats representanter för köparsidan. Det visar på direktmarknadsförarnas uppriktiga engagemang i dialogen. Och samtidigt ger det mig förmånen att jobba med en mycket entusiastisk styrelse med både djup och bred erfarenhet av direktmarknadsföring, säger Sofia Edholm, SWEDMAs vd.

SWEDMAs styrelse ser efter årsmötet ut som följer:

Mikael von Ekensteen, Posten AB OMVAL
Mats Frisk, StroedeRalton AB, NYVAL
Susanne Hallberg, Bring CityMail Sweden AB NYVAL
Robert Lilja, TrePartner AB OMVAL
Clas-Fredric Lund, DirektMedia AB OMVAL
Rolf Nordqvist, Bisnode AB v. ordf. OMVAL
Thomas Otterlund, Strålfors Svenska AB OMVAL
Per Anders Prabert, Prabert Management & Marketing ordf. OMVAL
Magnus Rimsby, Experian AB OMVAL
Jan Ringsö, Reaktion AB OMVAL
Eva Ryss, Svensk Direktreklam AB OMVAL
Staffan Settergren, Bonnier AB suppl. NYVAL
Amanda Undin, Marianne Kaplan AB OMVAL

Per Anders Prabert, styrelseordförande - pa@prabert.com, 0734 48 94 21
Sofia Edholm, vd - sofia.edholm@swedma.se, 076 76 100 76

Om SWEDMA
SWEDMA är intresseorganisationen som främjar och bevakar utvecklingen av direktmarknadsföring. SWEDMA erbjuder information, juridisk hjälp och utbildning för att öka kunskapen och förtroendet för branschen. SWEDMA arbetar aktivt med påverkansarbete både på den svenska och på den europeiska marknaden.