Mecka utsedd till ny Guldnyckelbyrå

Det prestigefulla uppdraget att marknadsföra Guldnyckeln 2013 går till Mecka, Boråsbyrån som nominerats till höstens final i International Echo Awards och blev Diamantnyckelvinnare vid Guldnyckeln 2012.

Sedan mer än 30 år tillbaka arrangerar SWEDMA, intresseorganisationen för direktmarknadsföring, årligen den stora kunskaps- och inspirationsdagen Guldnyckeln, som också inrymmer Sveriges största tävling i direkt och interaktiv marknadsföring. Förberedelserna inför 2013 är nu i full gång.

– 2012 års arrangemang fick fantastiskt höga betyg av deltagarna och 2013 kommer vi att försöka överträffa alla förväntningar, säger SWEDMAs vd Eva-Lotta Laurin, som just nu inte är beredd att avslöja något om de nyheter som planeras.

– Det enda jag kan säga nu är att vi som vanligt kommer att presentera föreläsare av världsklass och en galakväll av högsta kvalitet.

Prisbelönt byrå

Som ett led i förberedelserna inför Guldnyckeln 2013 har även byrån som kommer att ansvara för all kommunikation utsetts. I år går uppdraget till Boråsbaserade Mecka, tidigare i år nominerade till finalen i International Echo Awards nu i oktober och i våras även utsedd till Diamantnyckelvinnare i Guldnyckeln 2012.

– De är en spännande byrå med stor skicklighet inom integrerad kommunikation, och med stora framgångar i Guldnyckeln genom åren, berättar Eva-Lotta Laurin.

Valet av Mecka som kommunikationsansvarig för Guldnyckeln 2013 beror till viss del på deras framgångar i samma tävling eftersom de visat att de har en bra känsla för arrangemangets inneboende värden.

– Uppdraget är både spännande och utmanande, säger Meckas vd, Mats Alfredsson. Det går ju inte att komma runt att vi föregås av en lång rad mycket lyckade kampanjer för denna Sveriges äldsta tävling i direktmarknadsföring. Och nu är det vår tur ...

Kampanjen för årets Guldnyckeln kommer att dra igång i slutet av hösten och själva dagen och galakvällen äger rum i mars 2013 på Globen i Stockholm. Ett första smakprov av vad Guldnyckeln 2013 erbjuder kommer vi att få redan i början av november.

Eva-Lotta Laurin, vd SWEDMA, 0727 17 65 35, eva-lotta.laurin@swedma.se

Mats Alfredsson, vd Mecka, 0730 29 94 34, mats.alfredsson@mecka.se