PAR ny huvudsponsor för Guldnyckeln

PAR tar nu över som huvudsponsor för Guldnyckeln, dm-branschens mest etablerade tävling och den som har tydligast fokus på smart, resultatdrivande direktkommunikation i alla slags kanaler. Sponsorskapet löper över två år.

– Jag är oerhört glad att PAR blir ny huvudsponsor för Guldnyckeln, säger Mikael von Ekensteen, vd på SWEDMA. PAR har under flera år varit sponsor för priset Diamantnyckeln och bidragit med tjänster kring urval och adresser. Att de nu växlar upp sitt engagemang är ett bra, tydligt kvitto på värdet av den nytta Guldnyckeln ger både branschen och sponsorerna.

Guldnyckeldagen genomförs den 24 mars 2011 för 29:e gången och förutom att vara en galakväll med prisutdelning och fest, samlar dagen branschen för att under ett fullmatat seminarium i SWEDMAs regi lyssna till flera namnkunniga och spännande föreläsare.

Direktmarknadsföringen som metodik är på stark frammarsch, trots de senare årens motgångar för stora delar av marknadsföringsbranschen. Guldnyckeln är med sin position som en av den svenska reklam- och marknadsföringsvärldens största kompetensföreteelser med och belyser de fördelar som direktmarknadsföringen har i sitt resultatorienterade synsätt.

– För oss handlar sponsorskapet om att hjälpa till att belysa den viktiga roll som direktmarknadsföringen har för att skapa framgång. Det har vi under en följd av år redan gjort via vårt sponsorskap av ”best-in-show-priset” Diamantnyckeln. Men nu känns det helt rätt i tiden att ta över huvudsponsorskapet, säger Pia Törnqvist, marknadschef på PAR.

Förutom PAR är även följande sponsorer klara:
Abakus
Bong
Elanders
Gabor & co
MediaEffekt
Alfatell
Dagens Media
AGI

Guldnyckeln äger rum den 24 mars 2011. Sista inlämningsdag för bidrag till tävlingen är den 28 januari 2011.

Pia Törnqvist, marknadschef, PAR: pia.tornqvist@par.se, 0706 89 76 59
Mikael von Ekensteen, vd, SWEDMA: mikael.ekensteen@swedma.se, 08 53 48 02 62