Per Schlingmann talar på Guldnyckeln

Den stora reklamtävlingen Guldnyckeln och dess heldagskonferens med talare av toppklass, gör en sistaminutenrokad och sätter in Per Schlingmann (M), statssekreterare i Statsrådsberedningen som en av sina nyckeltalare.

Guldnyckeln är Sveriges största arrangemang inom direkt kommunikation och äger rum i morgon den 22 mars på Globen Annexet i Stockholm. I sista minuten har arrangören SWEDMA nu gjort en förändring i startfältet av topptalare under dagen.

Välkände Per Schlingmann (M), statssekreterare i Statsrådsberedningen och tidigare kommunikationschef och partisekreterare för Moderaterna, sätts nu in som en av de första talarna under dagen. Schlingmanns föredrag kommer att handla om hur man når en hel nation.

Per Schlingmann ersätter den tidigare aviserade föredragshållaren Kevin Jackson, affärsutvecklingschef vid George P Johnsson, som varit tvungen att boka av sitt engagemang.

– Det är förstås tråkigt att Kevin Jackson måste avboka, många hade nog sett fram emot hans del, men å andra sidan är vi otroligt glada och stolta över att Per Schlingmann har möjlighet att ställa upp med så kort varsel. Med den erfarenhet han har av kommunikation kommer han att sätta ett nytt perspektiv på Guldnyckeln, säger Eva-Lotta Laurin, vd för SWEDMA, som arrangerar Guldnyckeln.

Mer information om seminariedagen, reklamtävlingen och galakvällen Guldnyckeln finns på guldnyckeln.se.

Eva-Lotta Laurin, vd SWEDMA, eva-lotta.laurin@swedma.se, 08 53 48 02 60.
Christian Hagegård, Nine Yards, christian.hagegard@nineyards.se, 0709 16 73 05.