SWEDMA premierade mångårig framgångssaga

Pressmeddelande  •  2010-06-14 14:27 CEST

2010-03-17

Alf Tönnesson, grundare av och huvudägare till International Masters Publishers, IMP, blev den första mottagaren av SWEDMAs nyinstiftade pris Årets branschpersonlighet.

Priset delades ut för en mångårig och konsekvent användande av dm-metodiken, med vilken denna man, närmast omärkligt, i Sverige och inte minst internationellt byggt upp en imponerande koncern, där i dag företag som IMP, Bra Böcker, Nationalencyklopedin, Stabenfeldt, Fleur de Santé och Postpac ingår.

Hans gärning är en flerårig framgångssaga om en affärsman som sett direktmarknadsföringen som ett naturligt inslag i byggandet av ett internationellt framgångsrikt företagande.  Han har i sitt värv bidragit till att lägga grunden för den dm-bransch vi har i Sverige i dag och genom de företag som verkar inom den fostrat många av dagens dm-ekvilibrister. Allt detta utan att kräva att få stå i strålkastarljuset eller ens tala högljutt om dm.

Priset delades ut på Guldnyckeldagen i mars 2010

Mer information:

Mikael von Ekensteen, SWEDMA, mikael.ekensteen@swedma.se

SWEDMA är intresseorganisationen för alla som arbetar med direktmarknadsföring och har funnits sedan 1968. Vi arrangerar seminarier, utbildningar, resor, skapar debatter och arbetar med lobbying och GodSed. Vi arrangerar även tävlingen och seminariedagen Guldnyckeln. Där belönas bra direktmarknadsföring efter kriterierna strategi, kreativitet och resultat. Mer info: swedma.se / guldnyckeln.se

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom