SWEDMA starkt framåt

SWEDMA, bransch- och intresseorganisationen för direkt och interaktiv marknadsföring, förbättrade under 2010 såväl omsättning som resultat.

Omsättningen för 2010 uppgick till SEK 11 177 197, vilket är en ökning med knappt 1,2 miljoner kronor eller drygt 11 procent jämfört med 2009.

Även resultatet förbättrades och årets resultat uppgick till SEK 245 450. En förbättring jämfört med 2009 på nästan en halv miljon kronor.

– Det naturligtvis roligt att det går bra för oss och vi har arbetat hårt för att verksamheten ska utvecklas positivt. Vi ser också att intresset för den interaktiva och direkta kommunikationen går stadigt uppåt, vilket förstås är extra roligt, säger Mikael von Ekensteen, vd för SWEDMA.

Mikael von Ekensteen, vd SWEDMA, mikael.ekensteen@swedma.se, 0703 90 66 89

SWEDMA, bransch- och intresseorganisation för interaktiv och direkt marknadsföring, främjar och bevakar utvecklingen inom sitt område. Bland medlemmarna finns både köpare och leverantörer av direktmarknadsföring. SWEDMA erbjuder information, juridisk hjälp och utbildning för att öka kunskapen och förtroendet för branschen. SWEDMA arbetar aktivt med påverkansarbete både på den svenska och på den europeiska marknaden.