Designytterdörr sätter siffran som fönster

Den nya designdörren Character Identity är en helt unik och personifierad entrédörr där husnumret som glasparti definitivt sätter en tydlig prägel.

Nu finns möjligheten att sätta sin högst personliga känsla på husentrén och det i ordets rätta bemärkelse. Med husnumret på en specialbeställd designytterdörr, där siffran eller siffrorna är i glas och samtidigt fungerar som ljusinsläpp, får du definitivt en unik ingång till ditt hem.

Dörrmodellen Identity med sina dolda beslag kännetecknas av rena linjer med de unika glasöppningarna i fokus. Siffrorna i Identity ger mycket ljusinsläpp men kan även kombineras med separata sido- och överljus runt dörren. Vill du få in ljus men inte insyn, kan du välja sandblästrat glas istället för klart. Standardfärgen är vit, det finns åtta baskulörer och även möjlighet att specialbeställa en dörr i nästan vilken kulör som helst.

Detaljerna är genomtänkta och dörrarna i serien har inga synliga lister eller infästningar. Den massiva träfiberkonstruktionen i kombination med noga utvalda material och finish i varje detalj ger dörren den gedigna och exklusiva känslan.

Character Identity är designdörren utan avkall på funktion. Den är exempelvis försedd med silicontätning i dörrbladet för optimal tätning även vid sträng kyla och starka lås för hög säkerhet.

Se även modellerna Digits och Cifro och slutligen, glöm inte tillbehören. Swedoor erbjuder exempelvis nyckelfria ellås, dörrbroms och varianter av dörrhandtag. Character Identity lanseras 1/4 2015. Pris från ca 17 000 kr.