GET INTO CHARACTER

Det händer mycket spännande i dörrbranschen just nu och från Sveriges ledande dörrleverantör kommer nu nya ytterdörrar i den populära designserien Character. Med sina unika glasöppningar hjälper dessa dörrar till att skapa personliga entréer. De färgade små glasen i PRISMA, ger exempelvis en mäktig ljusbild i hallen när solen tittar fram. DOMINO är en dörr som inte liknar någon annan, medan SQUARE känns mer bekant och för tankarna till den tidiga funkisstilen. Möjligheterna är många och god design går utmärkt att kombinera med funktion. CIFRO kan exempelvis kommunicera var du bor samtidigt som den på kvällen blir en ljusbärare. Genom siffrorna förmedlas ljuset från hallen på ett effektfullt sätt ut i kvällsmörkret.

Samtliga modeller har stilrena glasöppningar enligt Charactermetoden™, vilket innebär en integrerad glaskassett utan synliga lister eller infästningar varken på ut eller insida. Dörrarnas design, dolda gångjärn och massiva konstruktion ger ett genomarbetet intryck och de patenterade konstruktionslösningarna gör valet tryggt. Character sätter en ny standard för innebörden av uttrycket  "rena linjer".
Utforska mer och skapa din egen stil - GET INTO CHARACTER!