Swedwise i storaffär med Damco

Karlstadsföretaget Swedwise landar ännu en storaffär. Logistikföretaget Damco Sweden vill effektivisera sina in- och utleveranser av tullgods i Sverige, något som Swedwise löser genom att leverera programvara och konsulttjänster inom utveckling och support.

- Damcos ”Gränslöst tullager” är redan idag en uppskattad och flitigt använd tjänst. Vi är oerhört stolta över att man vänder sig till oss för att göra tjänsten ännu bättre, säger Roger Wall, vd på Swedwise.

Tjänsten ”Gränslöst Tullager” från Damco underlättar och säkerställer hantering av tullgods, bland annat genom att all manuell hantering blir överflödig. Tullager är en godkänd plats där man kan lagra sina eller andras oförtullade varor. Då slipper man ligga ute med tull och andra skatter och avgifter till dess att varorna tas ut.

För att förbättra ”Gränslöst Tullager” kommer Swedwise att använda integrationsplattformen xTrade som säkerställer att information kan vandra mellan olika IT-system på ett enkelt, säkert och kostnadseffektivt sätt.

Logistikföretaget Damco är en av världens ledande leverantörer av spedition och frakthantering. Företaget har ett globalt nätverk med över 270 kontor i mer än 90 länder. I Sverige har Damco operationella kontor i Göteborg och Stockholm med en personalstyrka på cirka 150 anställda.

Swedwise förbättrar och effektiviserar informationsflödet mellan olika affärssystem genom moderna, pålitliga lösningar för integration, utdatahantering och arbetsflöden. Företaget bildades 2010 då tidigare anställda på konkursdrabbade Xeratech tog över stora delar av verksamheten.

För mer information, kontakta gärna:
Roger Wall, vd, Swedwise, Tfn 0702-79 99 71, e-post: roger.wall@swedwise.se

• utdatahantering