NESTOR – Swegons nya mångsysslare

Swegon, marknadsledande producent och leverantör av energieffektiva ventilations- och klimatsystem och det största helägda bolaget inom Investment AB Latour, presenterar NESTOR, en ny kommunikationsportal för alla intelligenta Swegonprodukter i byggnaden.

Swegon är kända dels för sina högkvalitativa fysiska produkter för inomhusklimat, som luftbehandlingsaggregat, luftdon och klimatbafflar, dels för att vara innovatörerna när det gäller välintegrerade lösningar för klimatstyrning.

Nu adderas en ny nivå i Swegons systemtänkande. Don och andra rumsprodukter kan sedan tidigare enkelt kopplas till spjäll på zon-nivå, och vidare till centrala luftbehandlingsaggregat och styrenheter. NESTOR gör det möjligt att expandera detta enkla systemtänkande till större system. Allt detta för att skapa energieffektiva och ekonomiska helhetslösningar, utan att tid och pengar läggs på att i varje enskilt projekt behöva skapa ett unikt styrsystem.

NESTOR skapar en samlad portal till vilken man sedan koppla exempelvis en Swegon reversibel kylmaskin för värme- och kylproduktion, samt upp till åtta Swegon GOLD luftbehandlingsaggregat och åtta Super WISE-enheter för behovsstyrd ventilation.  Detta ger en enastående överblick, med inställningar och larm översiktligt framställda och enkelt åtkomliga för hela klimatsystemet, samt en förenklad uppkoppling mot en eventuell övergripande BMS-plattform för den som önskar ytterligare integrering mot husets övriga funktioner.