SWEGON I KINA TAR HEM STORORDER

Swegon i Kina har säkrat en order från Shanghai Great Nature Investment & Development Co., Ltd. och Shanghai Meidao Investment Co., Ltd. Byggnadens totala yta är 125.692 m² och är beläget i kärnan av Hongqiaos affärsdistrikt i västra delarna av Shanghai. Totalt består det av 11 byggnader som alla kommer att bli LEED GOLD certifierade.Ordern inkluderar 19 stora GOLD version E med roterande växlare och 2400 PARASOL komfortmoduler inklusive rumsenheter. Första leveransen kommer att göras under Q4 2014.

Meidao & Great Nature valde Swegon för den höga energieffektiviteten i GOLD och för den överlägsna komforten och flexibiliteten som komfortmodul PARASOL erbjuder.

Swegon AB ingår i börsnoterade Latourkoncernen och är marknadsledande inom energieffektiva ventilations- och inneklimatsystem. Genom egna säljbolag och återförsäljare levererar Swegon komponenter och systemlösningar som skapar bra inomhusklimat och som bidrar med avsevärd energibesparing.

Swegon har nio produktionsenheter och laboratorier i Sverige, Finland, Italien och Indien. Företaget har 1 450 anställda och omsätter cirka 3,2 miljarder kronor.