Pressmeddelande -

Swiftr, nytt träningskoncept med över 40 träningsformer, öppnar i flera städer i Sverige

Idag öppnar det nya svenska träningskonceptet Swiftr upp sin medlemsportal. Ca 70 gym och träningsstudios i hela landet har redan anslutit sig och erbjuder sitt utbud till Swiftrs medlemmar allt samlat i ett digitalt träningskort. Swiftr är Sveriges största digitala träningskort med oberoende träningsanläggningar. Med över 40 olika träningsformer att välja på tillhandahåller Swiftr allsidig träning i hela åtta städer vid lansering.

Den nya träningsportalen Swiftr erbjuder medlemmar ett stort utbud och att fritt välja vad, var och när de vill träna. Medlemmarna har ett digitalt träningskort som ger tillträde att drop-in-träna och boka pass på över 70 olika gym, anläggningar och träningsstudios i Sverige - i städerna Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Lund, Uppsala, Västerås och Landskrona. Alla noggrant utvalda av Swiftr för att kunna erbjuda såväl variation som hög kvalitet. Målet är att vara rikstäckande inom ett år.

Swiftr är grundat av Johanna Sjögren och Fanny Sjöström. Hälsoprofilen Fredrik Paulún kom i höstas med i laget som delägare, och aktiv i teamet.

- Swiftr möjliggör varierad träning vilket både är skonsamt mot kroppen och ger bättre träningsresultat än om man harvar på med samma övningar år ut och år in. Dessutom mår hjärnan bra av att prova nya saker. Vi vill att alla i hela Sverige ska ha tillgång till variation genom effektiv och rolig träning av hög kvalitet. Vår ambition är att vi ska växa med ytterligare minst 200 gym under det första året och erbjuda ett bra utbud i hela Sverige, även på mindre orter, säger Fredrik Paulún, delägare och samarbetsansvarig på Swiftr.

Medlemmar i Swiftr kan träna allt från olika kampsporter, Crossfit, dans och yoga till gymträning, klättring och tennis. Alla pass kan bokas direkt i Swiftrs medlemsportal. Det finns även stort utbud av drop in-träning där man kan friträna i gymmet närhelst andan faller på. De gym som ingår i Swiftrs nätverk är alla utvalda och uppfyller krav på kvalitet, trivsamma anläggningar samt utbildad personal. Medlemskapen finns i två olika nivåer och är helt utan bindningstid eller anmälningsavgift.

Här finns Swiftr's anslutna partnergym och träningsanläggningar:

För mer information, kontakta:
Marit Woody, Mail: marit@woodygreen.se, Tel: 070-739 86 06

Fler högupplösta pressbilder finns att ladda ner på: