Swinx Tid och Swinx ScanLev stödjer nya versioner av Visma Compact och Mamut

Swinx Tid och Swinx ScanLev har kopplingar mot ett flertal av marknadens affärssystem. Efterhand som affärssystemen utvecklas och uppdateras anpassas Swinx programmen för att matcha förändringarna. Senast i raden av uppdaterade ekonomiprogram är Visma Compact som nyligen släppts i version 6.0 och Mamut Business, version 14. Swinx programmen finns nu i uppdaterade versioner färdiga att koppla samman med dessa båda system.

Kopplingar mot ett flertal affärssystem
Swinx ScanLev är ett modernt, enkelt och effektivt program för att hantera leverantörsfakturor. Eftersom programmet är helt fokuserat på själva fakturahanteringen och inte har inbyggda rutiner för t ex bokföring och utbetalning behöver Swinx ScanLev kopplas samman med ett ekonomisystem. Samma sak gäller för tid- och projekthanteringsprogrammet Swinx Tid. De system som det finns kopplingar emot i dagsläget är Mamut Enterprise, Visma Administration och Visma Compact. I och med att både Visma och Mamut släppt nya versioner har integrationen mellan programmen behövt en justering.

Anpassning och tester avklarade
- Eftersom vi inte alltid får tillgång till de nya programversionerna innan de släpps ut på marknaden rekommenderar vi våra kunder att avvakta med uppdatering till dess att vi hunnit testa och anpassa våra program, berättar Per-Åke Aronsson, utvecklare av Swinx-programmen. Nu är anpassningen och testerna klara, utlagda för nedladdning och därmed kan våra kunder uppdatera både ekonomisystem, Swinx Tid och Swinx ScanLev, avslutar Aronsson.

Ytterligare förbättringar
I den nya versionen av Swinx ScanLev har även tillkommit ett par förbättringar. I samband med registrering av nya fakturor kan man numera ställa in hur många av de inskannade fakturorna man vill se på bildskärmen i taget, något som snabbar upp registreringsarbetet. Dessutom räcker det fortsättningsvis med ett klick och man angivit samma person både för godkännande och attest.

Swinx Trendator AB
För programutvecklingen av Swinx-produkterna svarar Malmö-företaget Trendator AB, startat 1987. Efter att under många år ha verkat i huvudsak som återförsäljare inom IT-branschen valde man 1999 att satsa aktivt på egen programutveckling. Första programmet
Swinx Tid lanserades 2000 och har idag närmare 3000 användare. Swinx ScanLev lanserades sommaren 2009 och har redan över 1000 användare

• mamut