Swinx visar effektiv fakturatolkning på Ekonomimässan i Kista, 9-10 okt

9-10 oktober är det dags för den stora Ekonomimässan i Stockholm. På plats finns de ledande leverantörerna av produkter inom ekonomiområdet. Swinx - Trendator AB kommer att delta för att visa upp de senaste nyheterna för effektiv fakturahantering med Swinx ScanLev

Förädla affärssystemet!
Ekonomi, administration och affärssystem är en väsentlig del av innehållet vid Ekonomimässan i Kista nästa vecka. Här samlas programmakare, företagare och ekonomer för att ta del av det senaste inom området. Leverantörerna av affärssystem gör vad de kan för att övertyga nya kunder med förtjänsterna att byta till just deras system. Men att byta företagets "livsnerv" är en synnerligen omfattande operation som många företagare drar sig för i det längsta. Då kan kompletteringar av det befintliga systemet vara ett både enklare och mer kostnadseffektivt alternativ.

Swinx ScanLev, skanna fakturan, tolka, attestera och koppla samman!
Att skanna, tolka, attestera och elektroniskt hantera leverantörsfakturor är det stor efterfrågan på. Till de större affärssystemen finns tilläggsfunktioner och lösningar för detta sedan länge. Men till mindre ekonomisystem har dessa möjligheter tidigare saknats. Swinx ScanLev ger stöd för just denna hantering och har dessutom koppling till flertalet av de ledande affärssystemen inom småföretagssegmentet. Därmed kan företaget fortsätta använda befintlig programlösning, komplettera med Swinx ScanLev för fakturahantering och koppla samman systemen. Avsevärt enklare, mer prisvärt och ett betydligt snabbare sätt att komma igång.

Swinx ScanLev, navet för fakturahanteringen!
Snart kommer QR-koder på fakturor att vara standard. Swinx ScanLev kan redan idag tolka QR-koder. Finns inte koden på fakturan kan man istället tolka via t ex Readsoft, Bankgirot eller Kofax, läsa in de tolkade fakturorna till Swinx ScanLev och distribuera elektroniskt för attest. Attest kan ske direkt i programmet, eller via mail, mobil eller web om man föredrar det. Färdigbehandlade fakturor exporteras till affärssystemet där bokföring och utbetalning sker.

Därmed kan man komplettera och livstidsförlänga befintligt ekonomisystem genom att integrera med Swinx ScanLev, hämta in fakturorna och lyfta hela affärssystemet till en ny nivå. Utan att byta affärssystem!

Träffa Swinx på Ekonomimässan, Kista, 9-10 oktober, monter E:53. Boka kostnadsfri entré-biljett här!

• attestera
  • fakturaattest
  • fakturatolkning
  • qr-koder
  • fakturahantering

För programutvecklingen av Swinx-produkterna svarar Malmö-företaget Trendator AB, startat 1987. Efter att under många år ha verkat i huvudsak som återförsäljare inom IT-branschen valde man 1999 att satsa aktivt på egen programutveckling. Första programmet Swinx Tid lanserades 2000 och har idag närmare 3.000 användare. Swinx ScanLev lanserades sommaren 2009 och har över 3 000 användare.

Björn Serenhov

Försäljningsansvarig Försäljning av SWINX-produkter 040-680 83 31