Premiär för Swoon - möbler som förvandlar badrum till finrum

Svenska Swoon lanserar ett helt nytt koncept inom badrumsinredning. Möblerna är ritade av Fredrik Wallner och öppnar helt nya möjligheter att skräddarsy inredningen i badrummet. Köparen kombinerar själv färger, material och tillbehör direkt på webben, trycker på ”beställ” och får den specialtillverkade inredningen levererad hem till dörren.

Så här säger Lars Tobiasson, VD för Swoon: –Vi ville göra något helt nytt. Jag har jobbat länge med badrum och vet att kunderna är lite trötta på standardinredningar. Med Swoon kan alla skapa en egen, personlig stil i badrummet, precis som i resten av hemmet. Vi vill förvandla badrum till finrum!

Ladda ned pressmeddelande i pdf-format nedan. Ladda ned fler högupplösta bilder fotograferade av Kristofer Johnsson med styling av Lotta Agaton på Swoons pressida: swoon.se/press/

• Design

Om företaget: Swoon AB är ett nytt möbelföretag med stor erfarenhet. Grundare och VD, designer och möbelsnickerier har arbetat med badrum i Norden under många år. Swoon vill göra det enklare att köpa personliga möbler med smarta förvaringslösningar för badrummet, genom att sälja möblerna i en egen e-butik med ett digitalt showroom, och leverera dem direkt hem till kunderna.