Swoon får Swedish Design Awards 2016

ELLE Decoration Swedish Design Awards delas varje år ut i 14 kategorier till det allra bästa inom svensk design. 2016 års vinnare i kategori ÅRETS BADRUM är Swoon Side Honey av Fredrik Wallner. Juryns motivering: "En flexibel och kaxig lösning som tar möbeltänkandet ända in i badrummet."

”Det är förstås en stor ära för Fredrik att få ett så prestigefullt designpris, och jag är både stolt och glad för att få arbeta tillsammans med en så duktig designer” säger Lars Tobiasson, VD för Swoon.

Detta pris betyder också att Swoon Side Honey är svenska ELLE Decorations nominering till EDIDA, d v s ELLE Deco International Design Awards som delas ut under möbelmässan i Milano i april. Världsvinnarna röstas fram av redaktionerna på de 24 systertidningarna i ELLE Deco-nätverket.

Bifogat finns pressrelease i pdf-format. Ladda ned fler högupplösta bilder på http://www.swoon.se/press/ Bilderna är fotograferade av Kristofer Johnsson med styling av Lotta Agaton.

• Arkitektur

• badrum
  • badrumsinredning
  • badrumsmöbler
  • bathroom
  • design
  • furniture
  • heminredning
  • möbler
  • kylpyhuone
  • baderom
  • award
  • arkitektur
  • möbeldesign
  • tvättställsskåp
  • badrumsskåp
  • vvs
  • inredning
  • kommod

Om företaget: Swoon AB är ett nytt möbelföretag med lång erfarenhet. Grundare och VD, designer och möbelfabriker har arbetat tillsammans i över 15 år med badrum i Norden och vill ge alla möjligheten att skapa en personlig stil i badrummet, precis som i resten av hemmet. Swoon vill göra badrum till finrum! På swoon.se kan man själv skräddarsy sina möbler för badrummet. Man väljer möbelserie och storlek, kombinerar färger och tillbehör online, trycker på ”beställ” och får de färdigmonterade möblerna levererade direkt hem till sin bostad från fabriken i Vaggeryd.

Lars Tobiasson

Grundare och VD +46 (0)70 305 02 30