SydGrönts nya logotype

Big South blir ny byrå när SydGrönt lanserar ny grafisk profil

Big South blir ny byrå när SydGrönt lanserar ny grafisk profil och kommunikationsplattformen ”Från svenska odlare. Till dig.”

SydGrönt gör sig redo att möta det fortsatt stora intresset för svenska grönsaker, frukter och bär med ny grafisk profil, logotyp, kommunikationsplattform och webbplats. Det nya utseendet förmedlar svenskt, nyskördat, omtänksamt odlat och familjärt. "Från svenska odlare. Till dig.” är det nya bärande budskapet som sätter fokus på SydGrönts medlemsodlare som levererar svenskodlade grönsaker och frukt dit konsumenter och kockar gör sina stora matinköp.

”SydGrönt är ett spännande företag och varumärke med starka värderingar och mycket kunskap. Vi ökar möjligheten och lockelsen att upptäcka vilka dedikerade svenska odlare och gedigen odlingsfilosofi som ligger bakom SydGrönts breda sortiment.”

- Martin Skoog, Strategisk Projektledare Big South

Grönt, nyskördat och på riktigt

Basen i den nya logotypen är grönt. Det hjälper till att förstärka namnet och skapar rätt associationer utifrån produkterna. I logotypen blir gården och åkern symbol för den vardag som SydGrönt verkar i, och rent bildmässigt bygger kommunikationen på verkligheten bakom produkterna. Att visa hur det ser ut på plats hos odlarna, i deras vardag, när de skördar, packar, vattnar och sår sina frukter och grönsaker.

En källa till kunskap om odling och grödor

Nya SydGrönt.se är en informationsrik bas som berättar om SydGrönts odlare, produkter och med information och kunskap om svensk odling. Det ska vara en väl uppdaterad källa för de besökare som är nyfikna på fördelarna med svensk odling och hur den utvecklas. Under hösten kommer hela nya grafiska profilen bli mer närvarande efterhand som SydGrönts kommunikationsytor uppdateras.

”Det finns ett stort intresse för var våra grönsaker, bär och frukter kommer ifrån. Vill du läsa allt om en viss grönsak eller en speciell odlare så ska du kunna göra det”

-Sara Berger, VD SydGrönt

För information

Kontakta Martin Skoog, Projektledare Big South, 0760-475727

Kontakta Sara Berger, VD SydGrönt 0768-462042

Big South är en Malmöbaserad fullservicebyrå som erbjuder strategiskt varumärkesarbete, design och produktion av fullskaliga behovsbaserade webbplatser samt konceptuellt driven kommunikation i print, digitalt och event.

SydGrönt är Sveriges största leverantör av svenskproducerad frukt och grönsaker och ägs av sina drygt sjuttio sydsvenska odlare. SydGrönt har sitt säte i Helsingborg i Skåne.