Talare klara! Cad-Q Dagarna, 10-11 oktober i Stockholm

Under hösten hålls för nionde året i rad Cad-Q Dagarna – en unik mötesplats för aktörer inom sektorerna bygg, fastighet, infrastruktur, anläggning och tillverkande industri, med den gemensamma nämnaren: Att IT-stödda förändrings- och utvecklingsprocesser är avgörande för deras långsiktiga tillväxt och utveckling.

Redan nu finns ett flertal spännande talare klara! Här ett urval av årets huvudtalare:

Bill Griffin, Autodesks Vice President Worldwide Channel Sales
Bill Griffin, en erkänt duktig talare med gedigen erfarenhet från kunders utmaningar inom IT-världen, talar på temat Release your potential.

Bård Eker – den framgångsrika entreprenören visar vägen
Bård Eker är känd som en av de mest framgångsrika entreprenörerna i Skandinavien. Han har grundat flera framgångsrika företag som levererar high-end produkter och designtjänster på en mycket konkurrensutsatt marknad. Bård är ägare till Eker Group och huvudägare i Koenigsegg
Automotive AB.

Per Benkowski, konstruktionschef, Scandinova AB: Spårbarhet avgörande
vid leverans av stora volymer
- Vi vet att det ofta sker ombyggnationer och förändringar på plats hos våra kunder, och därför kommer det att krävas att vi har bra spårbarhet på deras system i framtiden. Vår satsning på ett PLM-system är en av pusselbitarna i att kunna leverera stora volymer i framtiden.

Per Erlandsson, Region Skåne och Björn Hermansson, Bengt Dahlgren: BIM-krav
för rätta beslut genom hela processen
Region Skåne tar nästa steg och utnyttjar BIM-modellen för rätt beslut – allt för att
optimera energikostnader och miljöpåverkan genom hela processen.

Henrik Augustsson, Technical Manager, EKO Ventilationsdetaljer: Digital simulering sparar kostnader och kortar ledtider
Företaget har ökat företagets konkurrenskraft genom att använda CFD som verktyg.  EKO levererar till stora  projekt som t ex Facebooks serverhall i Luleå och Friends Arena. Resultat som tidigare bara uppskattats eller mätts på prototyper använder EKO idag CFD, vilket sparar mycket tid och pengar.

Anders Engström, Falu kommun: Initial etablering av informationssystem för produkten utrymme under dess hela livscykel
Falu kommun tar ett helhetsgrepp för att få kontroll på utrymmen, där BIM & PLM är viktiga verktyg för byggherren.

Frode Johannesen, Oddfjell Drilling Technologys: Stora besparingar med smarta metoder och lösningar
Har insett vikten av att effektivisera sina processer och värdet i att anlita professionell hjälp att införa effektiva metoder och system. Genom smart nyttjande av såväl licenser som resurser i sin globala organisation har man funnit en ekonomiskt gynnsam strategi för sin utvecklingsprocess.

Dag Austrheim, Technical Sales Manager Autodesk: Autodesk technology and future plans
Dag Austrheim, som har mer än 20 års erfarenhet av Autodesks Plant-lösningar, blickar framåt och berättar om dagens- och framtidens planer för Autodesk Plant 3D och P&ID.

-Vi är glada att vi redan nu har så många spännande talare klara och ser fram emot att erbjuda både nya och befintliga kunder två inspirerande dagar i oktober. Efter sommaren kommer ytterligare intressanta talare att presentereras, säger Anna Wennerblom, marknadsansvarig på Cad-Qs industriteam och en av dem som arbetar för att ständigt förbättra evenemanget för deltagarna.

Läs mer om evenemanget här: http://www.cad-q.com/sv/kalender/kalenderhandelser/cad-q-dagarna-2013