Synsam är Sveriges mest hållbara optiker enligt svenska konsumenter

Pressmeddelande   •   Apr 15, 2019 07:30 CEST

Synsam är Sveriges mest hållbara optiker enligt svenska konsumenter. Jenny Fridh, Victor Sundholm och Wai Chan från Synsam tar emot priset.

När svenska konsumenter får välja vilken optiker de anser vara duktigast på sitt hållbarhetsarbete, väljer de Synsam. Synsam tog stolt emot första priset när Sustainable Brand Index korade branschvinnare och Sveriges mest hållbara varumärken 2019 vid prisutdelningen den 11 april.

Håkan Lundstedt, vd och koncernchef för Synsam Group är stolt:
- Synsams sätter alltid kunden först och att vårt arbete med mer hållbara val nu uppmärksammats av våra kunder är fantastiskt. Vårt hållbarhetsarbete är en självklarhet för oss och vi arbetar mot ständiga förbättringar. Glasögonen Fellepini x Sea2See gjorda av återvunnen havsplast är vår senaste hållbara innovation och jag kan lova att det kommer mer.

Priset för mest hållbara Optiker delades ut för första gången i Sustainable Brand Index nioåriga historia. Läs mer om Sustainable Brand Index på https://www.sb-index.com/

För mer information kontakta gärna:
Jenny Fridh, Chief Communications and Sustainability Officer Synsam Group, +46 730277018, jenny.fridh@synsam.com

Synsam Group är en av Europas ledande aktör inom optikbranschen och erbjuder unika lösningar inom både Eye Fashion och Eye Health, med ett brett sortiment som utgår ifrån kundens olika livsstilar.Koncernen har en global närvaro, omsätter cirka 3 miljarder SEK och har en EBITDA på ca 20%.Totalt har koncernen ca 500 butiker som drivs under varumärkena Synsam och Profil Optik. Sedan 2015 har Synsam Group genomfört en transformation av hela sitt erbjudande och har med en hög grad av digitalisering och andra innovativa koncept drivit en tillväxt och lönsamhetsutveckling som är bland de högsta i Europa.