SKYDD 2010 var framgångsrikt för Systemtext

SKYDD 2010 har varit en mycket lyckosam mässa för Systemtext. Trots att SKYDD 2010 hade ett mindre antal besökare än förväntat, har kvaliteten av affärsmöjligheterna och intresset av besökaren i vår monter varit långt över förväntan. Vi noterade fler än 200 nya kontakter på mässan och 87 besökare deltog i tävlingen om en bildekor. Vi gratulerar den lyckliga vinnaren Bengt Piehler på Coor Service Management i Stockholm.

Mycket intresse gick till vårt utökade tillgänglighetssortiment av taktila skyltar, kontrastmarkeringar och ledstråk med förfrågningar för olika typer av offentliga miljöer som bl a museer, sjukhus och bibliotek.

Många befintliga kunder hälsade på och fick en genomgång av de senaste arbetsmiljöskyltarna. En hel del besökare testade själv våra Supernova® färgefterlysande brand- och evakueringsskyltar i det mörklagda demorummet i vår monter. Våra trogna, men också en del nya, återförsäljare beställde vårt nya flexibla skyltställ för att förbättra presentationen av våra produkter i deras butik.

Som ni vet organiserade vi två föreläsningar, en om tillgänglighetsanpassning och en som handlade om utrymningsstrategier. Filmer från föreläsningarna kommer vi att lägga ut på vår hemsida inom kort.

Vi tackar alla - kunder, besökare och personal - som hjälpt oss att göra vår medverkan på mässan till en succé!

• skydd2010
  • skyddmässan
  • arbetsmiljöskylt
  • tillgänglighet och taktila skyltar