Utökat förtroende för Systemtext

– DEKRA Industrial är en befintlig kund, vars produktions- och tjänstebilar vi började leverera dekorer till.  När bolaget nu skulle skylta om fasaderna kontaktades Systemtext och vi är stolta över att vi fick uppdraget, berättar Sven Totté, marknadschef Systemtext.

Systemtext har ansvarat för allt från förslag och originalarbete till bygglovsansökan, produktion, grävning och montage. En del av skyltmaterialet har redan levererats. Bland annat fasadskyltar och mindre pylonskyltar till företagets nya fastighet i Gamlestan i Göteborg respektive Norrköping.

Ann Bergqvist marknadskoordinator på DEKRA Industrial berättar:
– De första kontakterna togs 2010 efter att vi blivit sålda av ÅF till DEKRA. Systemtext började med att leverera foliedekorer till våra bilar. Idag har vi tillsammans även utvecklat ett DEKRA-kit till bilarna som Systemtext producerar och som våra killar själv monterar – utifrån våra instruktioner – på bilarna. Samarbetet med Systemtext fungerar bra och behöver vi någon gång rikstäckande montage så fixar Systemtext det.