Fågelviksgruppen förlänger avtalet med Systemtext

För två år sen tecknade Fågelviksgruppen med Taxi 020 och Taxi Kurir ett avtal med Systemtext. Avtalet har nu företaget valt att förlänga.
– Detta är vi både oerhört stolta och glada över, säger Monica Andersson, marknads- och kommunikationsansvarig på Systemtext.

– Samarbetet med Systemtext har fungerat bra. Vi är nöjda, allting flyter på bra och har därför valt att förlänga avtalet, säger Frederick Scholander, marknads- och informationsansvarig på Taxi 020.

Det nya avtalet började gälla vid årsskiftet. Taxi 020 har totalt cirka 1 300 fordon och ungefär 350 bilar folieras per år. Till detta kommer löpande foliering vid lackskador.

Systemtext ansvarar för logistiken
Systemtext ansvarar för logistiken och droskägarna bokar in tider för foliering. Montage sker i Systemtexts egna lokaler i Stockholm, Malmö och Göteborg samt i för ändamålet hyrda lokaler.

Helfolierat – inte lackerat
Beslutet att helfoliera sina taxibilar gula togs av Taxi 020 för sju år sedan.De gula bilarna är välkända i Stockholm, Malmö och Göteborg.
Vi valde att helfoliera bilarna i vår varma gula färg. Något vi inte ångrat. Gult signalerar taxi – yellow cab – och bilarna är lätta att känna igen. Vi är också ensamma om gula – helfolierade – taxibilar i Sverige, säger Frederick Scholander.