För femte året i rad ansvarar Systemtext för dekoren på Guldäggsgalan, Stockholm Waterfront

Storslagen fönster- och golvdekor
Vi har i samband med Guldäggsgalan haft ett gott och utvecklande samarbete med Linda Nilsson, på KOMM (Sveriges Kommunikationsbyråer) sedan 2010. Inför Guldäggsgalan 2013 arbetade vi nära eventbyrån Baluba. Då eventchefen Fia Holmström nu flyttat över till eventbyrån Occasion, samarbetade vi inför årets Guldäggsgala med Occasion, som även tagit fram den grafiska profilen för årets gala. Vi har även haft ett nära och givande samarbete med Niklas Begendal på eventbyrån Edge Design & Technology.

I enlighet med den grafiska profilen för Guldäggsgalan har vi folierat barerna snyggt i rosa samt även applicerat blå fönsterdekor på övervåningen och en snygg golvdekor som ser ut som en gräsmatta full av tusenskönor. Förbipasserande bilister och fotgängare stannade för att beskåda den 26 x 3 m stora belysta fönsterfolieringen på glasfasaden som tydligt proklamerar att Systemtext står för ”Skylt- och dekorlösningar – design, produktion, montage service”. Sedesenligt har alla besökare fotats framför den berömda pressväggen, till vilken vi har producerat den stora vepan med sponsorernas loggor. Som en liten överraskning, har även toaletterna förskönats med lite dekor som underhållning.

Årets Guldäggsgala var den 53:e ordningen
Guldägget är en tävling i kreativ kommunikation som sedan 1961 arrangeras varje år kring påsk av KOMM. Syftet är att lyfta fram Sveriges mest kreativa och bästa kommunikationslösningar. Guldäggen, Silveräggen, Diplomen och specialpriserana utses av en jury som består av 40 jurymedlemmar och 1 juryordförande. Det är inte säkert att de vinnande bidragen ger mest reklameffekt, men det finns en mycket stark korrelation mellan reklameffekt och bra kreativitet!

Starkt samarbete med Berghs School of Communication

Det gläder oss att KOMM och Berghs på Guldäggsgalan annonserade det nyetablerade Framtidsstipendiet, genom vilket man får halva utbildningskostnaden på en valfri 1-årig eller 2-årig utbildning på Berghs.

Systemtext har sedan 2011 ett givande samarbete med Berghs, vilket innebär för Systemtext del en möjlighet att utbilda och inspirerar framtidens kreatörer om innovativa skylt- och dekorlösningar. Berghs Slututställningen går av stapeln 24-25 maj och arrangeras av en grupp Berghs studenter som kallas Studentbyrån. Just nu planerar och skissar Studentbyrån tillsammans med Systemtext för fullt inför den stora vernissagen.

Systemtext AB