Vinnarna doldes effektfullt med nanofolie kampanjdekor. Guldäggsgalan 2013 Kategori Direkt

Katarina Johansson är produktionsledare på Åkestam Holst som skapade en kampanj i Postens sponsorkategori Direkt Guldägget 2013. Kampanjens budskap var att DR är ett personligt och direkt media.

– Eftersom DR är det mest personliga mediet ville vi skapa det mest personliga Guldägget, så att samtliga i den vinnande arbetsgruppen skulle få en del av vinsten. Alla fick därför varsin skiva av guldägget med personlig gravyr. Trappan på Guldäggsgalan gav samma effekt där trappstegen motsvarade det skivade ägget. Tack vare Systemtext och deras projektchef Patrick Larsson fick vi en skyltlösning som passade oss perfekt och som gav möjlighet att ge vinnarna ytterligare välförtjänt uppmärksamhet.

Trappan folierades med två lager folie varav det ena lagret – av nanofolie kampanjdekor – dolde kategorivinnarnas namn. När vinnarna tillkännagavs drogs detta lagret enkelt bort och vips kunde alla läsa namnen på personerna i arbetsgruppen.

– Vi har inte tidigare arbetat med Systemtext och är mycket nöjda med Patricks arbete och hans engagemang i allt från de första kontakterna till färdigt material.  Systemtext hade en bra materiallösning som snabbt och smidigt drogs bort från trappan när vi ville förändra budskapet under Guldäggsgalan, säger Katarina Johansson.

Fakta om nanofolie kampanjdekor
Materialet erbjuder stor flexibilitet och spännande exponeringar. Hanteringen är smidig. Dekalen kan återanvändas och lämnar inga klibbiga klisterrester.  Det är perfekt för tryckmaterial som ska sättas upp och tas ner snabbt. Det enda som behövs är en slät yta – inga förkunskaper i montage.
Nanofolie kampanjdekor är miljövänlig och 100 procent återvinningsbart, helt PVC-fritt.  Dekoren är enkel att rengöra. Smuts sköljs bort med vatten och dekoren kan appliceras på nytt. Det är dessutom mycket tåligt och klarar av höga temperaturer och hög luftfuktighet så som 60°C/90 procent.

Katarina Johansson, produktionsledare Åkestam Holst, 08-14 11 11.

Monica Andersson, marknads- och kommunikationsansvarig Systemtext. 040-642 21 56.

www.systemtext.se