​System Verification fortsätter att stödja Läkare Utan Gränser 2015

Pressmeddelande   •   Dec 16, 2014 09:22 CET

Humanitär katastrofhjälp, medicinska insatser och psykologiskt stöd. Läkare Utan Gränsers insatser över världen är omfattande och viktiga. System Verification fortsätter att stödja organisationen genom att bli Företagsvän 2015.

”Vi stöttade Läkare Utan Gränser även 2014 och ser fortsatt stöttning som helt logisk. Vi är ett framgångsrikt bolag som har CSR högt upp på agendan. Då finns inga ursäkter, utan bara val att göra. Vi väljer Läkare Utan Gränser för att de är en internationell organisation som både ger humanitär katastrofhjälp och arbetar förebyggande i utsatta grupper,” säger Hamdija Jusufagic, vd på System Verification.

System Verification genomförde tidigare i år ett eget hjälpprojekt i Kozarac i Bosnien-Herzegovina. Företaget donerade datorutrusning till ett värde av 200 000 SEK till en skola i byn.

”Den typen av insatser kan vi driva själva och det passar oss. Barn och ungdomar måste ges förutsättningar att möta framtiden som är digital. Tack vare våra datorer kan nu lärarna undervisa på en helt annan nivå,” säger Hamdija Jusufagic.

Vi är Sveriges största nischade QA-bolag och experter inom kvalitetssäkring av IT-system. Vi erbjuder analys, kravhantering, test, utveckling och mjukvaruverktyg i ett helhetsåtagande, Managed Services, eller som enskilda konsulttjänster. Vi har även kurser inom krav och test. Våra kunder finns inom bank & finans, IT, telekom, life science, säkerhet, industri, fordon och försvarsindustrin. Vi är drygt 185 medarbetare i Malmö, Lund, Göteborg, Stockholm, Köpenhamn och Sarajevo. Sedan 2010 är vi kvalitetscertifierade enligt ISO 9001.

Kommentarer (0)