System Verification satsar socialt – blir sponsor åt FC Rosengård

System Verification fortsätter att stärka sitt sociala engagemang genom att bli sponsor åt fotbollsklubben FC Rosengård. Klubben kombinerar elitsatsning med socialt ansvarstagande både lokalt och utomlands. ”Vi delar samma vilja att förändra och göra skillnad”, säger Hamdija Jusufagic, vd för System Verification.

FC Rosengård i Malmö är en komplett fotbollsklubb med såväl elitlag på både dam- och herrsidan som satsningar på barn och ungdomar i en mängd olika divisioner. Damlaget med bland annat Therese Sjögran, Lina Nilsson och världsstjärnan Marta Vieria da Silva spelar i Damallsvenskan och blev Svenska Mästare 2014. De spelar nu också i Champions League. Klubben driver flera sociala projekt både lokalt i Malmö och i Sydafrika, där de 2007 startade projektet Football for Life.

”Vi är mycket stolta och glada att gå in som sponsor till en klubb med så framgångsrika elitlag och starkt socialt engagemang. Vårt löfte att skapa nya möjligheter matchar FC Rosengårds drivkraft att hjälpa unga realisera sina drömmar. Detta är bara början på en lång och givande relation mellan System Verification och FC Rosengård,” säger Hamdija Jusufagic, vd för System Verification.

”Det här samarbetet är verkligen ett lyft för oss”, säger Klas Tjebbes som är vd på FC Rosengård. System Verification är precis en sådan partner som vi letar efter. Engagerade, öppna och med ett stort social patos. Det ska bli väldigt kul att arbeta tillsammans.

System Verification är sedan tidigare sponsor åt Drivkraft Malmö, Läkare Utan Gränser och har genomfört egna hjälpprojekt i bland annat Bosnien-Herzegovina. Företaget engagerar sig även för ökad integration av utlandsfödda på arbetsmarknaden och har bland annat deltagit i Regions Skånes tillväxtkonferens. Senare i höst kommer Hamdija Jusufagic att tala på Working for Change i Stockholm.

”Vi vill visa på goda exempel, att socialt ansvar och framgång berikar varandra”, säger Hamdija Jusufagic om företagets engagemang.