​System Verification stödjer Drivkraft Malmö för tredje året i rad

Drivkraft Malmö är en lokal organisation som driver mentors- och fadderverksamhet för barn och deras familjer i samarbete med näringslivet. Nu kan de räkna med ännu fler faddrar 2015. System Verification går in som sponsor för tredje året i rad.

”Drivkraft Malmö gör ett viktigt arbete lokalt här i Malmö som vi vill fortsätta att stödja. Några av våra egna medarbetare är faddrar, men vi vet att organisationen behöver all hjälp den kan få för att finansiera sitt arbete. Vi är glada att kunna bidra,” säger Hamdija Jusufagic, vd på System Verification.

Jessica Grundström, verksamhetsansvarig för Drivkraft Malmö, ser fram emot ett fortsatt samarbete:

”Vi växer så det knakar och är oerhört tacksamma för allt stöd vi kan få! 2014 hade cirka 80 barn och föräldrar i Malmö mentorsstöd via oss och vi ser att siffran hela tiden ökar. Fler och fler skolor och föräldrar hör av sig och vi vet att vi gör ett viktigt arbete i Malmö. Men utan våra partners och frivilliga hade det inte varit möjligt, det är just det faktum att vi gör det tillsammans som gör att det blir bra!" säger hon.

Sociala frågor och ansvarstagande är viktigt för System Verification. Företaget stödjer även Läkare Utan Gränser som Företagetsvän 2015 och driver egna hjälpprojekt. Våren 2014 donerade företaget datorutrustning till ett värde av 200 000 kr till en skola i Bosnien-Herzegovina. Utöver detta finns ett stort engagemang för mångfald och integrationsfrågor, vilket var en del i motiveringen till varför Hamdija Jusufagic utsågs till Årets Företagare 2013.

Om Drivkraft Malmö

Drivkraft Malmö är en mentors- och fadderverksamhet som vänder sig till elever och deras familjer i årskurs 6-9. Vår vision är att skapa en bättre framtid för både den enskilde eleven och stadens invånare. Organisationen samarbetar med skolor som vill ha mentorskap och elevinspiration och tar hjälp av volontärer från allmänheten. Syftet är att på olika sätt inspirera till förbättrade möjligheter i studier och framtida yrkesval, motverka skolk och fånga upp elever som på olika sätt behöver stöd.