​System Verification växer i Sarajevo

År 2013 invigde System Verification sitt off-shore kontor i Sarajevo. I år planerar de för att dubbla antalet medarbetare i teamet. Redan i maj anställs de första två nya medarbetarna.

Kontoret i Sarajevo är ett så kallat off-shorekontor med egna anställa. System Verifications kunder i Sverige har möjlighet att förlägga hela eller delar av sin testverksamhet i Sarajevo för att få en mer flexibel och kostnadseffektiv lösning samtidigt som de behåller hög kvalitet i leveranserna.

”Den tekniska komptensen är hög i Sarajevo. Vi har inga problem att rekrytera riktigt skickliga medarbetare inom såväl manuell testning som testautomatisering. Dessutom erbjuder vi bra anställningsvillkor, vilket gör oss till en attraktiv arbetsgivare,” säger Henrik Sällman, Managing Director.

Teamet i Sarajevo består idag av sex medarbetare. Dessa ska under 2016 bli dubbelt så många.

”Det är en ambitiös men samtidigt realistisk plan. Vi ser två tydliga anledningar. Dels att behovet av ingenjörer med erfarenhet av mobil applikationstestning växer i Sverige, dels att utveckling och underhåll av automatiserade tester lämpar sig utmärkt för distansarbete,” förklarar Henrik Sällman.