Simcorps ekonomichef Michael Rosenvold tillträder i Tabellaes styrelse

Simcorps ekonomichef Michael Rosenvold tillträder i Tabellaes styrelse.

Michael har tidigare varit ekonomichef i ingenjörs-, konstruktions- och konsultföretaget Rambøll, som för övrigt är en av Tabellaes kunder, och har även omfattande ekonomichefserfarenhet från Keops A/S och det globala tjänsteföretaget ISS.
Idag jobbar Michael som gruppekonomichef för SimCorp, som erbjuder programvarulösningar för investeringshantering åt världens ledande finansiella organisationer.

Se Michaels yrkesprofil på LinkedIn.

”Det är ett stort nöje för oss att kunna hälsa Michael välkommen ombord. Michael tillför Tabellae en rad mycket viktiga kompetenser och erfarenheter inom internationell affärsverksamhet, finansiell drift och kontroll samt etablering av nya aktiviteter och förvärv. Michael kommer att bli en viktig tillgång i samband med Tabellaes fortsatta internationella tillväxt”, säger Lennart Garbarsch.

Varmt välkommen, Michael!

Tabellaes styrelse är mångfacetterad och rik på olika kompetenser, vilket är nödvändigt för att kunna agera i en ombytlig värld med nya tekniker och partnerskap. Styrelsen består i dagsläget av:

• Eivind Einersen (senioradvokat, Bech Bruun) som ordförande
  • Jesper Magnusson (vd, Makio)
  • Jesper Stahl (chef för försäljning och affärsutveckling, partner, XP Digital)
  • Michael Rosenvold (ekonomichef, SimCorp)
  • Stefan Reina (operativ chef, Tabellae)
  • Lennart Garbarsch (vd, Tabellae A/S)