En dröm går i uppfyllelse med Taco Bar i Sollentuna

Nu i december går Adel Azadpors dröm i uppfyllelse. Adel och hans bror Nawroz tar över Taco Bar i Sollentuna och blir egna företagare.

- Vi är oerhört glada och stolta över att kunna erbjuda Adel och hans bror denna möjlighet. Det som gör det extra stimulerade är att vi under åren sett Adel växa upp och utvecklas tillsammans med oss på Taco Bar säger Clas Lindell, Delägare Svenska Taco Bar AB.

- Jag kom till Sverige när jag var 20 år. Då började jag plugga svenska för att lära mig språket, kort därefter gick jag en kurs för att utbilda mig inom restaurang säger Adel.

Två år senare fick Adel sitt första jobb i Sverige, på Taco Bar som ”lärling”.

- Jag jobbade hårt och trivdes jättebra på Taco Bar och nu efter 4 år som anställd så ger dom mig chansen att tillsammans med min bror Nawroz starta upp ett eget företag i Sverige och bli franchisetagare för Taco Bar Sollentuna. Det känns spännande, det är en dröm som går i uppfyllelse men samtidigt en stor utmaning säger Adel.

- Jag är medveten om att det blir mycket jobb framöver. Med min passion vill vi skapa ett ställe där Sollentunaborna får uppleva god mat och mycket skratt. Jag vill att restaurangen skall vara som ett “andra vardagsrum” säger Adel.

Taco Bar Sollentuna ligger belägen i anslutning till Sollentuna Centrum, på Ainarplatsen 2, och har 60 sittplatser inne och en uteservering på sommaren.

För ytterligare information kontakta: Clas Lindell, Delägare Svenska Taco Bar 076-126 21 31,
Mail: clas@tacobar.se

Adel Azadpor, Franchisetagare Taco Bar Sollentuna på 070-794 05 40.
Mail: sollentuna@tacobar.se

För mer information gå in på www.tacobar.se eller på www.facebook.com/TBSverige