NYHET, Taco Bar lanserar nytt koncept med utökad meny och bordsbeställning i Nyköping

Belugakaviar, gåslever och kalvbräss i all ära. Ibland är Nachos, Tacos och Enchiladas världens godaste maträtter tycker vi.

Sedan en tid tillbaka har Taco Bar testat en utvecklad meny, bordsbokning och bordsservering med lyckat resultat utanför Stockholm. Gästerna uppskattar att under kvällstid kunna sätta sig ned beställa Texmex mat och bli serverad direkt vid bordet. Önskar man att beställa som ”vanligt” framme i kassa så går det självklart bra.

- Vi Svenskar gillar att sitta och äta och plocka, lite ”sharing” är ett annorlunda sätt att äta men som växer. Som 2:a restaurang i Sverige så kommer nu Taco Bar i Nyköping introducera en utökad meny med tillhörande bordsbeställning. Ända sedan starten så har vår lokala Franchisetagare i Nyköping visat stort intresse av att starta detta lokalt i Nyköping, säger Lars Callebro VD Svenska Taco Bar.

Taco Bar är vad som på branschspråk kallas fast casual concept. Vilket betyder att det ligger precis mellan fast food och casual dining och det skall vi fortsätta att vara. På alla restauranger går man fram till kassan och beställer och betalar, vi gör sedan maten först när du beställt och serverar sedan vid bordet. Det är ett segment inom branschen som växt absolut mest i USA på senare tid.

- Jag är väldigt glad att jag fått förtroendet från Taco Bar’s sida att servera den nya menyn med tillhörande bordsbeställning här i Nyköping, det skall bli spännande! Allt grundar sig i kärleken till TexMex och vi vill leverera en matupplevelse man inte kan få hemma, säger Johan Franchisetagare i Nyköping.

Om meny:
Menyn består av nya Starters med bla BBQ & Habanero marinerade Chicken Wings med dippar samt förrättstallrikar så som ”appertizer platter” som man kan dela på flera stycken.

Större huvudrätter som BBQ Chuckroll Fajitas som är Grainfeed högrev som rökts i 22 timmar över hickoryved till perfektion och Pulled Chicken Fajitas gjord på Svenska kycklinglårfilé som blandas med BBQ-sås efter den rökts i 5 timmar, är också något som kommer finnas på menyn.

Eller en stor cowboydinner som andas BBQ rakt igenom med shredded beef, bbq ribs och chickenwings med alla tänkbara tillbehör som färsk salsa, guacamole, nachos, picklad rödlök, tortillabröd och mycket mer.

För ytterligare information kontakta:
Lars Callebro, VD Svenska Taco Bar 070-993 45 56, Mail: lars@tacobar.se
Yau-Wan Tsoi, Franchisetagare Taco Bar Nyköping på 070-388 86 38
För mer information gå in på www.tacobar.se eller på www.facebook.com/TBSverige

• Hotell-, restaurangverksamhet

• franchise
  • taco bar
  • nyöppningar
  • texmex
  • nymeny

• Stockholm

Sedan några år tillbaka så kan du även få en iskall Corona, ett glas vin eller varför inte en Frozen Margarita på en hel del Taco Barer (se under rubriken ”Restauranger” om just din Taco Bar har öl och vin). Taco Bar skall vara ett enkelt och prisvärt sätt umgås över en bit mat eller något att dricka, dag såväl som kväll.

For the love of Texmex

Mathilda Sondén