Pressmeddelande -

Taco Bar öppnar restaurang i Sundbyberg och lanserar samtidigt ett nytt koncept med utökad meny och bordsbeställning

Taco Bar öppnar restaurang i Sundbyberg med  ny utvecklad meny!

-Länge har Sundbyberg varit en vit fläck på kartan när det kommer till Tex mex-restauranger. Vi är väldigt glada och spända inför vår etablering i Sundbyberg, en kommun som är starkt på frammarsch med stor expansion. Restaurangen på Landsvägen 69, kommer ha drygt 80 sittplatser inne och en fin uteservering på till sommaren, säger Lars Callebro VD för Svenska Taco Bar.

-Belugakaviar, gåslever och kalvbräss i all ära. Ibland är Nachos, Tacos och Enchiladas världens godaste maträtter tycker vi. Sedan en tid tillbaka har Taco Bar testat en utvecklad meny, bordsbokning och bordsservering med lyckat resultat på flera orter. Gästerna uppskattar att under kvällstid kunna sätta sig ned beställa Texmex mat och bli serverad direkt vid bordet. Önskar man att beställa som ”vanligt” framme i kassa så går det självklart bra.

-Jag är väldigt glad att jag fått förtroendet från Taco Bar’s sida att servera den nya menyn med tillhörande bordsbeställning här i Sundbyberg, det skall bli spännande! Allt grundar sig i kärleken till TexMex och vi vill leverera en matupplevelse man inte kan få hemma, säger Dilaver Durak som tillsammans med sin affärspartner Rami Abiad öppnar den nya restaurangen.

Om meny:
Menyn består av nya Starters med bla BBQ & Habanero marinerade Chicken Wings med dippar samt förrättstallrikar så som ”appertizer platter” som man kan dela på flera stycken.

Större huvudrätter som BBQ Chuckroll Fajitas som är Grainfeed högrev som rökts i 22 timmar över hickoryved till perfektion och Pulled Chicken Fajitas gjord på Svenska kycklinglårfilé som blandas med BBQ-sås efter den rökts i 5 timmar, är också något som kommer finnas på menyn.

Eller en stor cowboydinner som andas BBQ rakt igenom med shredded beef, bbq ribs och chickenwings med alla tänkbara tillbehör som färsk salsa, guacamole, nachos, picklad rödlök, tortillabröd och mycket mer.För ytterligare information kontakta:
Lars Callebro, VD Svenska Taco Bar 070-993 45 56, Mail: lars@tacobar.se
Dilaver Durak, Franchisetagare Taco Bar Sundbyberg på 076-163 89 96
För mer information gå in på www.tacobar.se eller på www.facebook.com/TBSverige

• Gastronomi

• franchise
  • franchisetagare
  • nyöppningar
  • svenska taco-bar ab
  • taco bar
  • texmex

• Solna

Sedan några år tillbaka så kan du även få en iskall Corona, ett glas vin eller varför inte en Frozen Margarita på en hel del Taco Barer (se under rubriken ”Restauranger” om just din Taco Bar har öl och vin). Taco Bar skall vara ett enkelt och prisvärt sätt umgås över en bit mat eller något att dricka, dag såväl som kväll.

Ett ställe att längta tillbaka till!

Mathilda Sondén

Presskontakt Marketing & Community Manager +46 (0)766 03 2000