Taco Bar sprider matglädje genom ny restaurang i Sollentuna

Expansionen fortsätter då Taco Bar nu öppnar sin sjätte restaurang för året, i Sollentuna.
Måndagen den 20 juni kl. 11.00 slår vi upp dörrarna på Aniaraplatsen 2, mitt emot Scandic Hotell.

-Länge har Sollentuna varit en vit fläck på kartan när det kommer till Tex mex-restauranger. Vi är väldigt glada och spända inför vår etablering i Sollentuna, en kommun som är starkt på frammarsch. Sollentunaborna har varit tvungna att åka alldeles för långt för våra Soft Tacos, Quesadillas och Frozen Margaritas, det blir det ändring på nu. Restaurangen kommer ha drygt 60 sittplatser inne och en fin uteservering på Aniaraplatsen, säger Lars Callebro VD för Svenska Taco Bar.

-Vi kom under förra året i kontakt med Dilaver Durak, en känd lokal restaurangprofil i Sollentuna sedan flera år. Dilaver var entusiastisk över Taco Bar-konceptet och ville ha vår hjälp med att etablera en Tex-Mex restaurang i Sollentuna. Dilaver kände sedan tidigare till läget invid Biblioteket, vilket kändes helt i linje med vad vi söker. Ritningar togs fram, inredning beställdes och utbildningen startades för Dilaver och hans Team. Vi ser mycket fram emot att göra detta tillsammans med Dilaver säger Lars Callebro.

Besökare kommer kunna njuta av vår klassiska Nacho De Lux som funnits med Taco Bar sedan första restaurangen såg dagens ljus 1983, som så väl våra Soft Taco’s fyllda med bla Carnitas, Pulled beef, picklad rödlök, guacamole eller varför inte kyckling med Spicy Habanero och koriander.

För ytterligare information kontakta:
Lars Callebro, VD Svenska Taco Bar 070-993 45 56, Mail: lars@tacobar.se
Dilaver Durak, Franchisetagare Taco Bar Sollentuna på 070-866 60 21, alternativt på sollentuna@tacobar.se

För mer information gå in på www.tacobar.se eller på www.facebook.com/TBSverige

• Mat, dryck

• taco bar
  • nyöppningar
  • franchise
  • franchisetagare

• Stockholm

Paris hit och Rom dit. För oss är den lilla gränsstaden El Paso den moderna matlagningens epicentrum. Vår idé är att erbjuda snabbt serverad Tex-mex mat under varumärket Taco Bar i restauranger som i huvudsak drivs i franchiseform

Belugakaviar, gåslever och kalvbräss i all ära. Ibland är Nachos, Tacos och Enchiladas världens godaste maträtter tycker vi. Smaken och råvarorna har alltid varit det centrala för Taco Bar. Vi jobbar med noga utvalda leverantörer där vi följer råvarornas väg fram till tallriken. Vi har bl. a egen import av våra speciella Nachochips och våra egna vete- och majstortilla från USA. Vår egen speciella Guacamole kommer direkt från ett område i Mexico som heter Uruapan Michoacan. Taco Bar har även ett stort utbud av vegetariska alternativ samt även glutenfria rätter.

Ett ställe att längta tillbaka till!

Mathilda Sondén

Presskontakt Marketing & Community Manager +46 (0)766 03 2000