Taco Bar utökar sin meny med en nyhet från havet - For the love of shrimps!

Kärleken till riktigt bra råvaror sitter i vårt DNA. Därför är vi otroligt stolta över att presentera våra senaste tillskott till Taco Bar-familjen, shrimps mexican style. Nu kan du få Shrimp Taco, Shrimp Burrito, Shrimp Salad och Shrimp Quesadillas. Våra räkor är smaksatta med rökig chipotle chili och paprika och är naturligtvis hållbart fångade med ASC-märkning för extra god eftersmak.

Så dyk in i vår nya sommarmeny och njut av våra nya rätter lagade med extra mycket kärlek.

“Detta kändes som helt rätt steg att ta, ett av våra viktigaste fokus är att ha en meny i tiden. Shrimp tacos har länge varit en klassiker i USA och vi har alltid känt att vi saknat något från havet på vår meny” säger Josefine Abrahamsson, Marketing manager på Taco Bar.

Shrimp-rätterna tar plats i Taco Bars nya sommarmeny med kampanjnamnet For the love of shrimps.

“Taco Bar har alltid arbetat med kärlek till råvarorna och noggrant valt ut vad som får ta plats i köken. Därför kändes det som att vi hittat helt rätt med de ASC-märkta räkorna som vi använder i vår Shrimp-meny” säger Josefine.

De nya rätterna kommer att finnas tillgängliga på samtliga Taco Bar-restauranger från och med den 4:e maj.

“Vi fortsätter vårt arbete med att ständigt utveckla vårt koncept med att vara en restaurang som har något för alla. I höstas initierade vi ett större fokus på vårt vegetariska utbud. Det är alltid en utmanande men kul uppgift att fortsätta hitta nya smakupplevelser i Tex Mex-köket.” fortsätter Josefine.

För ytterligare information kontakta:

Josefine Abrahamsson, Marketing Manager, Svenska Taco Bar

Tel: 070 000 00 55, Mail: josefine@tacobar.se

För mer information gå in på www.tacobar.se eller på www.facebook.com/TBSverige

Följ oss gärna på www.instagram.com/tacobarsverige

Om Taco Bars nya Shrimp-rätter:

De senaste rätterna som tagit plats på Taco Bars meny är Shrimp Taco, Shrimp Burrito, Shrimp Quesadillas och Shrimp Salad.

Samtliga rätter går att få både som original och grande.
Taco Bars räkor är marinerade i rökig chipotle chili och paprika.
Räkorna är ASC-märkta

• Gastronomi

Idag är Taco Bar något av en svensk institution med foten på varsin sida av gränsen mellan Texas och Mexiko. Vi är en svensk klassiker – men vi lutar oss aldrig tillbaka. Taco Bar fortsätter utvecklas och förbättras. Våra handplockade leverantörer, de kärleksfullt utvalda råvarorna och hantverket i köket ackompanjeras av en härlig atmosfär, med rimliga priser och skönt häng.

Det finns en anledning till varför Taco Bar fortsätter anstränga sig efter snart 35 år och en anledning till varför människor fortsätter komma tillbaka. Det är samma anledning till varför Taco Bar kom till från första början.

Ett ställe att längta tillbaka till!

Mathilda Sondén

Presskontakt Marketing & Community Manager +46 (0)766 03 2000