Ekologiskt i smarta förpackningar

Den 1 juli 1922 grundade Tage Lindblom sitt bolag med samma namn. Dessförinnan var han VD i Sveriges Importörers Aktiebolag, en sammanslutning av olika grossister runt om i Sverige. Han var själv bosatt på Djurgården i Stockholm och tog ofta Djurgårdsfärjan till kontoret på Skeppsbron 16. Tage Lindblom ville öka tillgängligheten på spännande produkter från hela världen och importerade på den tiden produkter såsom, kaffe, kryddor och torkad frukt.

1962 sålde Tage Lindblom företaget till en av sina anställda, Sven-Erik Edberg, som sedan tidigare hade agenturen för produkter med varumärket Monarch. I samband med det blev företagets kundkrets rikstäckande. Vid introduktionen av Monarch hyrdes ett levande lejon, som togs ner till Norrköpingstudenternas vårkarneval, och sattes tillsammans med en ung dam och en jätteburk Monarch fruktcocktail på ett lastbilsflak. Monarch är än idag ett välkänt varumärke i Tage Lindbloms produktportfölj.

I mitten av 1990-talet intensifierades satsningen på storköksprodukter, med en allt bredare produktportfölj bestående av ost-, mejeri- och kolonialprodukter.

Företagets sortiment är idag uppbyggt av flera stora varumärken som bl. a. Monarch, Bonduelle, Dole och även det egna varumärket Tage Lindblom. Målet är att fortsätta utveckla företaget och förse den svenska storhushållsmarknaden med bra och uppskattade produkter. Det skall vi göra med utgångspunkt från företagets långa tradition men med fokus på innovation samt våra kunders behov, idag och i framtiden.

Ekologiskt i smarta förpackningar

I över 90 år har vi på Tage Lindblom jobbat med att öka tillgängligheten av eftertraktade produkter från hela världen på den svenska marknaden. Under de senaste åren har vi utvecklat ett ekologiskt sortiment för att möta den ökade efterfrågan av ekologiska produkter.
Vår ambition är att vidareutveckla sortimentet av ekologiska produkter.

Allt fler väljer vegetarisk kost, både i form av att alltid äta vegetariskt eller genom att äta vegetariskt vissa dagar och vissa måltider.

Vi tycker det är viktigt att försöka använda olika typer av smarta förpackningslösningar där det är möjligt. Förpackningarna skall helst vara smarta både för dig som arbetar i storkök eller restaurang, men även smarta för miljön. Vi använder gärna begreppet mjuka konserver, där Easy-Bag, Ståpåse och Bag In box har ersatt de mer traditionella konservburkarna.

Vi tar gärna emot tips på idéer från er som använder produkterna i ert arbete som skulle kunna bidra till ytterligare förbättringar

• Offentlig sektor

• Skåne

Alltid nära dig, Våra produkter hittar du hos de flesta utav landets restaurang- & storköksgrossister. Du hittar också delar av vårt sortiment i snabbgrossarna hos Axfood och Martin Olsson och bland storköksartiklarna hos City Gross. Vi har också en rikstäckande säljkår så vi finns alltid nära dig. Tveka inte att kontakta oss så berättar vi mer!