Tailor Store expanderar i Öst

Tailor Store fortsätter sin geografiska utvidgning och öppnar nu www.tailorstore.fi. Finland är det land i Norden som är mest likt Sverige när det kommer till e-handel och sökmarknadsföring, därför startar vi nu Tailor Store i Finland, säger Jan Höjman, vd på Tailor Store.

Att expandera sina verksamhet till nya länder med kostnadskontroll är en trend Tailor Store sett under 2013. Vi har varit tidigt ute att förutse denna trend och det känns nu spännande att öppna Tailor Store för våra grannar i öst.

Det är vertikaler – e-handelsbutiker som har ett unikt koncept – vi tror kommer få ett uppsving under 2014. Detta är en fördel för vår verksamhet och vi hoppas nu att vi kan klä alla design- och modeintresserade finländare i skräddarsydda kläder.

Eftersom Finland ligger i täten bland de europeiska länderna när det gäller användningen av internet är det nu naturligt att vi satsar på Finland. Det gör vi med finskspråkig personal för att kunna hantera både site och kunder på lokalt språk. Detta eftersom det finska språket ställer till en del problem när det kommer till översättningar av webbplatser. Även kundservice på lokalt språk är en avgörande framgångsfaktor.

Jan Höjman, vd på Tailor Store, säger:
-  Finland är ett delmål på vägen i vår vision att klä världen i skräddarsydda plagg. Det känns skönt att få ytterligare en milstolpe i Tailor Stores historia på plats under 2013 , avslutar Jan Höjman.

Speciellt tack vill vi säga till våra samarbetespartners för expansionen. House of Ports(www.ports.se), Contentor(www.contentor.se) och TopVisible(www.topvisible.se)

För mer information och intervjuer, vänligen kontakta:
Jan Höjman, vd Tailor Store Sweden
Mobiltelefon: 0768 728 345