Tailor Store lanseras i Nya Zeeland, Sydafrika och Kanada

Tailor Store fortsätter sin geografiska utvidgning och öppnar nu webbplatser i Nya Zeeland, Sydafrika och Kanada. Vi har utvecklat både site och produkter senaste året och vi har hittat sätt att skala upp vår verksamhet. En strategi som fungerat väl är nya marknader och alla länder vi gått in i senaste åren bidrar nu vardera med mellan 100.000kr och 250.000 kr varje månad.

Jan Höjman, vd på Tailor Store, säger:
Vår vision “att klä världen i skräddarsytt” driver oss framåt hela tiden. Med internets gränslösa möjligheter och vår nya distributionslösning, som innebär leveranser direkt till kund från vårt skrädderi på Sri Lanka, når vi nu ännu fler människor som vill klä sig snyggt, säger Jan Höjman, vd på Tailor Store.

Tobias Lindblom, marknadschef på Tailor Store säger:
Efter att vi fått ordentlig fart i försäljningen under de första 8 månaderna av 2015 satsar vi nu vidare på Nya Zealand, Sydafrika och Kanada. Utmaningen med Nya Zeeland och Sydafrika är att säsongerna inte är de samma som i Sverige dvs vi måste prata om vinterkläder när det är sommar och tvärtom.

Här finns Tailor Stores nya webbplatser.
Nya Zealand: https://www.tailorstore.co.nz
Sydafrika: https://www.tailorstore.co.za