Tailor Store Sweden är med bland de fyra finalisterna när 2010 års bästa logistiklösning skall koras.

Juryns ordförande Mats Abrahamsson anser att samtliga finalister visar prov på logistiklösningar som möter juryns högt ställda krav på innovationskraft, uppfinningsrikedom och effektivitet.

- Samtliga finalister i 2010 års upplaga av Posten Logistics Award kan visa upp en logistiklösning som gör skillnad. De nominerade företagen verkar i helt olika branscher men har gemensamt att deras logistiklösningar bidragit till verksamheternas konkurrenskraft. Det har blivit tydligt att logistikkedjans betydelse för ett företags framgång inte kan underskattas, säger Mats Abrahamsson, professor i Logistik vid Linköpings universitet och juryns ordförande.

Juryns motivering till Tailorstores plats bland finalisterna.

Tailorstore använder webbteknologi på ett innovativt sätt för att kundanpassa, beställa och producera kläder via internet. Med kontroll över hela sin supply chain blir processen från order till leverans genomtänkt och effektiv. Det gör det möjligt att tillverka och sälja till relativt låg kostnad och samtidigt ta hänsyn till miljön.

Hittills har följande företag vunnit Posten Logistics Award: Bergman & Beving (2002), Svenska Spel (2003), Dustin (2004), AdLibris (2005), Danaher Motion (2006), Hennes & Mauritz (2007), Sony Ericsson (2008) och IKEA (2009).

• chinos
  • måttbeställda skjortor
  • skräddarsydda kläder

Tailor Store gör med hjälp av ledande e-handelslösningar och ett prisvärt erbjudande onlineshopping av högkvalitativa kundanpassade kläder och accessoarer, enkelt, tillgängligt, säkert och roligt.