Tailor Store utsett till Gasellföretag för andra året i rad

Tidningen Dagens Industri utser varje år Gaseller bland Sveriges mest snabbväxande företag. Helsingborgsbaserade Tailor Store har för andra året i rad nått Gasellstatus genom en tillväxt på över 300% under de senaste fyra åren samtidigt som man visar ett positivt resultat.  Kriterierna för att bli Gasell innebär att företaget måste omsätta minst 10 milj SEK, minst fördubbla sin omsättning på fyra år, ha minst 10 anställda, visa positivt rörelseresultat, ha sunda finanser och i allt väsentligt växa organiskt d v s genom egen kraft och inte genom förvärv

- Vi är stolta och glada över att återigen kvala in som gasell och vara ett av Sveriges mest snabbväxande företag , säger Jan Höjman, vd och delägare. Sedan senaste bokslutet har vi anställt ytterligare fyra personer och söker nu mer personal inom systemutveckling för att ytterligare kunna förbättra vår webbsida och våra system, fortsätter han.

Tailor Store är e-handlare och låter sina kunder världen över själva designa sina kläder på nätet.  Produktionen sker i ett eget skrädderi på Sri Lanka med över 400 anställda.  Framgångarna med verksamheten har kommit genom strategin att ha intern kompetens på alla viktiga områden som utveckling av hemsida och system. Produktutveckling och produktion sker också i egen regi vilket gör att man kan hålla rimliga priser till konsument och man har full kontroll på kvalitet, leveranstider och arbetsförhållanden mm.

Hållbar tillväxt är viktigt för företaget och man har i år bl a startat ett långsiktigt projekt som gör att hela verksamheten numera är koldioxidneutral genom återplantering av regnskog på Sri Lanka.